“برداشت غیرقانونی منافع”: شکایت علیه اریک دوپوند مورتی رد شد

اسفند ماه گذشته، شکایتی از وزیر به دلیل «انتخاب غیرقانونی منافع» مطرح شد. بر اساس اطلاعات franceinfo و BFMTV، این شکایت علیه وکیل سابق رد شد.

اتحادیه دادگستری (USM) از دیوان دادگستری جمهوری فرانسه درخواست کرده بود زیرا نگهبان مهرها را متهم کرد که از بازرسی کل دادگستری درخواست “بررسی وضعیت” دادگاه درخواستی کاین کرده است.

به گفته اتحادیه، این درخواست برای شخصی است که Dupond-Moretti او را در قلب خود حمل نمی کند. به گفته آنها، این بازرسی اولین رئیس حوزه قضایی ماری لوره پیاتزا را هدف قرار می دهد که اریک دوپوند مورتی در زمانی که وکیل بود با او “حادثه ای جدی” داشت.

در زمان شکایت، وزارت دادگستری اعلام کرده بود که قصد دارد از USM به دلیل “نقبی تهمت آمیز” شکایت کند. او این شکایت را به عنوان یک “عملیات ناب ارتباطی سیاسی علیه قوه مجریه».

همانطور که franceinfo هنوز به ما یادآوری می کند، اریک دوپوند مورتی همچنین به دلیل شکایت دیگری که توسط USM و سندیکای قوه قضائیه در دسامبر 2020 ارائه شد، به دلیل “دریافت منافع غیرقانونی” متهم شده است. آنها او را متهم می کنند که از وظایف وزیری خود برای درخواست تحقیقات اداری علیه سه قاضی سوء استفاده کرده است. از دفتر دادستانی مالی ملی (PNF) و علیه یک قاضی بازپرس سابق.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *