بروکسل به توقف زمستانی اخراج اجاره‌ای رأی می‌دهد

پارلمان بروکسل به پیش نویس فرمانی چراغ سبز نشان داده است که از بی خانمان شدن افرادی که نمی توانند اجاره خانه خود را پرداخت کنند در زمستان جلوگیری می کند.

حزب چپ افراطی PTB بلژیک از پیش نویس قانون به عنوان یک “پیشرفت اجتماعی قابل توجه” استقبال کرد. با این حال، حزب ملی گرای راست فلاندری مخالف N-VA آن را به عنوان یک “ابزار کمونیستی” توصیف کرد که به گفته او خطر افزایش فشار بر بازار مسکن را افزایش می دهد و در نهایت مستاجران را نیز به ضرر می رساند.

بر اساس این فرمان، یک روش تخلیه تجدیدنظر شده و یک توقف زمستانی – از اول نوامبر تا 15 مارس – برای تمام مسکن های دولتی و خصوصی در منطقه، ایجاد یک صندوق همبستگی برای پوشش اجاره بهای معوقه و معرفی یک سیستم کنترل وجود دارد. در مورد اخراج

در عمل، این بدان معنی است که اگر مستاجران در ماه های زمستان اجاره بها را پرداخت نکنند، می توان از طریق صندوق معوقه اجاره بهای مالک را بازپرداخت کرد. با این حال، PTB گفت که این امتیاز فقط باید به مالکان کوچک بدون پرتفوی ملکی بزرگ داده شود.

این صندوق همبستگی از طریق جریمه هایی که به مالکان ساختمان های غیربهداشتی و افرادی که در بازار مسکن تبعیض قائل می شوند، به عنوان مثال با امتناع از برخی مستاجران بر اساس نژاد یا تمایلات جنسی، تأمین می شود.

همچنین از محل هزینه‌های اداری صدور گواهی‌های کنترل انطباق، پول دریافت می‌شود. مرکز تخصصی منطقه‌ای Perspective.brussels همه اخراج‌ها را پیگیری می‌کند تا ببیند کجا انجام می‌شود و به طور مؤثرتری با آنها رفتار کند.

در مناظره عمومی، نوال بن هامو، وزیر امور خارجه بروکسل در امور مسکن، گفت که کار اضافی که در این فرمان ارائه می‌شود به 18 پست تمام وقت بیشتر در سازمان‌های اقدام اجتماعی بروکسل، CPAS، نیاز دارد. بیش از یک میلیون یورو به این امر اختصاص خواهد یافت.

ماتیاس واندن بوره از NVA تاکید کرد که انتقادات حزبش با قضات صلح بروکسل و شورای ایالتی مشترک است.

وی گفت: من هم نظر آنها را دارم که دولت مسئولیت و بار مالی مشکل مسکن را به مالکان منتقل می کند و بنابراین تعادل بازار اجاره خصوصی را کاملاً بر هم می زند.

برای نماینده مجلس فلاندری، با این قوانین، مهلت های اخراج بدون حل مشکلات اساسی تمدید می شود.

علاوه بر این، وی گفت که این اقدامات اثرات نامطلوبی خواهد داشت، به این معنا که مالکان تشویق می شوند تا شرایط بالاتری را برای مستاجران بالقوه تعیین کنند یا برای شکایت سریعتر از آنها اقدام کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *