بلژیک کمپین جدیدی برای تقویت واکسن کووید-19 آماده می کند

بلژیک در حال آماده شدن برای راه اندازی کمپین جدید واکسیناسیون کووید-19 در پاییز امسال است. با این حال، عدم اطمینان در مورد مناسب بودن واکسن ها برای جدیدترین گونه های ویروس، مرحله برنامه ریزی را پیچیده می کند.

وزرای بهداشت عمومی در 28 ژوئن برای بحث در مورد چگونگی سازماندهی کمپین جدید واکسیناسیون ملاقات خواهند کرد. این کمپین به خودی خود شکی نیست، اما باید تصمیماتی در مورد اینکه کدام گروه ها هدف قرار می گیرند، کجا واکسیناسیون انجام می شود و هزینه آن چقدر است، اتخاذ شود.

دولت فدرال نگران است که در پاییز، واکسن های سازگار با نوع غالب ویروس کرونا را دریافت نکند. و در این مرحله مشخص نیست که به کدام بخش از جمعیت یک تقویت کننده دیگر ارائه شود.

شورای عالی سلامت بلژیک به زودی توصیه های خود را در این زمینه ارائه خواهد کرد. یک چیز واضح است: این کمپین در مقیاسی بسیار کوچکتر از موارد قبلی خواهد بود. مطمئناً مراکز واکسیناسیون در سالن های ورزشی یا سایر اماکن عمومی بزرگ وجود نخواهد داشت.

استیون ون گوخت، رئیس خدمات ویروسی Sciensano گفت که همه این گزینه را خواهند داشت که از تزریق واکسن تقویت کننده بهره ببرند – اما نمی‌توان گفت که آیا واکسن رایگان خواهد ماند یا خیر.

ژان میشل دوگنه، مدیر بخش داروسازی دانشگاه نامور و کارشناس کمیته ایمنی واکسن در سازمان بهداشت جهانی، به RTBF گفت که این واکسن احتمالا برای افراد بالای 60 سال و برای افراد بالای 50 سال ارائه خواهد شد. با مشکلات اساسی سلامتی یا افرادی که سیگاری هستند، مشروبات الکلی یا چاق هستند.

برای Dogné، این واکسن بخشی از یک برنامه واکسیناسیون سالانه خواهد بود که در سپتامبر یا اکتبر هر سال اجرا می شود. “این سیستماتیک خواهد بود، همانطور که برای آنفولانزا است. پاییز بهترین فصل برای تقویت ایمنی جمعیت های در معرض خطر است.

این کارشناس واکسن اضافه کرد که بعید به نظر می رسد یک بحران بهداشتی دیگر وجود داشته باشد زیرا نزدیک به 90 درصد از جمعیت بلژیک واکسینه شده و/یا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

و حتی اگر در پاییز امسال افزایش غیرمنتظره ای در موارد کووید-19 رخ دهد، همانطور که هر هفت سال در مورد آنفولانزا اتفاق می افتد، دیگر تعطیلی یا سایر اقدامات محدود کننده وجود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *