بروکسل قصد دارد دومین فضای امن مواد مخدر را باز کند

آلن مارون، وزیر بهداشت بروکسل اعلام کرد که بروکسل قصد دارد فضای امن دومی را باز کند که در آن مصرف کنندگان مواد مخدر بتوانند با خیال راحت داروها را برای کمک به مبارزه با مشکلات در خیابان ها تجویز کنند.

اولین سایت به نام GATE سال گذشته در Rue de Woeringen در نزدیکی ایستگاه Brussels-Midi افتتاح شد.

مارون در پاسخ به سوال نماینده سوسیالیست الس روشت (one.brussels/Vooruit) گفت که دومین مورد در شمال بروکسل، در نزدیکی ایستگاه‌های مترو Ribaucourt یا Yser، جایی که استفاده از مواد مخدر به طور خاص رواج دارد، افتتاح شود.

این فضای دوم یک نهاد مجزا از مرکز بزرگی خواهد بود که در سال 2026 برای خیابان دو پورت توسط کانال بروکسل برنامه ریزی شده است.

روشت گفت که از اقدامات متنوعی که برای رسیدگی به مسائل مرتبط با مواد مخدر مانند بی خانمانی، دعوا و خیابان های پر از سوزن انجام شده، خرسند است.

اما او گفت که بروکسل باید بیشتر با دولت فدرال همکاری کند، “این باید فورا نقش برجسته تری را ایفا کند”.

وی افزود: بروکسل نمی تواند به تنهایی با چالش های مواد مخدر مقابله کند، اما دولت فدرال آن را نادیده گرفته است.

به گفته Bruzz، وضعیت اطراف Place Sainctelette به شدت متشنج شده است. ساکنان می‌گویند که هرگز نمی‌دانستند وقتی از در خانه بیرون می‌روند چه چیزی پیدا می‌کنند: یک پدر جوان گفت: «نمی‌دانم به دختر کوچکم چه بگویم».

مشکل اعتیاد اول از همه برای خود کاربران بد است. مهمتر از همه ما نیاز به سرمایه گذاری در مشاوره داریم. ساکنان محلی همچنین خواستار یک راه حل انسانی هستند.

یکی از این راه حل های ارائه مشاوره پزشکی و روانی، پروژه SubLINK است که در بهار امسال توسط دولت بروکسل راه اندازی شد.

این طرح برای کمک به مصرف کنندگان مواد مخدر بی خانمان در ایستگاه های مترو، با همکاری شبکه حمل و نقل عمومی Stib، موسسه خیریه بی خانمان Samusocial و سه سازمان بروکسلی است که به مصرف کنندگان مواد مخدر کمک می کنند: Diogènes، Lama و Transit.

روشت گفت که فاز اول این پروژه بر ایستگاه متروی پورت دی نامور متمرکز بود و موفقیت بزرگی بود.

Maron اشاره کرده است که تیم های SubLINK در 11 مترو و دو ایستگاه راه آهن دیگر نیز کمک کرده اند. از 6 جولای، اقامتگاه در هتل نیز برای اسکان افرادی که در ایستگاه های مترو خشن می خوابند فراهم شده است.

با این حال، این اقدامات مورد پسند برخی از نمایندگان مجلس نیست و خواستار برخورد شدیدتر با مصرف کنندگان مواد مخدر هستند.

ماتیاس واندن بوره (N-VA) گفت که فضاهای مصرف کنندگان مواد مخدر جدید “این سیگنال را ارسال می کند که مواد مخدر خوب است و ما در بروکسل در حال برداشتن گام هایی برای قانونی شدن هستیم”.

وی همچنین با انتقاد از طرح ایجاد «منطقه تحمل» به طول 500 متر در اطراف این فضاهای مواد مخدر، گفت: «این برخلاف برنامه‌های دولت فدرال برای اعمال جریمه فوری برای مصرف‌کنندگان مواد مخدر است، بنابراین پلیس می‌تواند خود به این موارد رسیدگی کند.»

نماینده راست میانه، بیانکا دباتس (CD&V) نیز موافق نبود که فضاهای کاربر اضافی مشکل مواد مخدر را متوقف کند.

وی خواستار اقدامات پیشگیرانه برای پیشگیری از اعتیاد، تشدید مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و کمک بیشتر به همراهی افراد در بازتوانی شد تا بتوانند کنترل زندگی خود را دوباره به دست بگیرند و افزود: اگر فقط به معتادان متجاهر سوزن تمیز ارائه دهید، اساساً چیزی حل نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *