فشارها علیه پیشنهاد ممنوعیت پروازهای شبانه فرودگاه بروکسل افزایش می یابد

اتحادیه حمل و نقل سوسیالیستی BTB ادعا کرده است که پیشنهاد وزیر جابجایی بلژیک ژرژ گیلکین (Ecolo) برای ممنوعیت تمام پروازهای شبانه در فرودگاه بروکسل از پاییز 2024، “14000 شغل را در معرض خطر قرار می دهد.”

این آخرین اعتراض علیه طرح Gilkinet برای مبارزه با آلودگی صوتی در اطراف مرکز Zaventem است. این اتحادیه که نماینده کارکنان زمینی و کارکنان تدارکات است، گفت که “ممنوعیت عجولانه” پاسخی برای رسیدگی به نگرانی های مشروع در مورد صدا و اثرات زیست محیطی نیست.

پیش نویس فرمان وزیر که در 14 ژوئیه ارائه شد، شامل ممنوعیت کامل پروازهای شبانه از ساعت 23:00 تا 6:00 است.

Gilkinet گفت که منجر به کاهش 20 درصدی سطح نویز و همچنین اعمال 100 درصد سکوت در شب، 30 درصد سکوت بیشتر بین ساعت 21:00 تا 23:00، 20 درصد سکوت بیشتر بین 6:00 تا 7:00 و 7 درصد سکوت بیشتر بین ساعت 7.0 و 21.0 خواهد شد.

«هر کس حق دارد شب های خاموش را داشته باشد. گیلکینت گفت، این کیفیت زندگی است که من مصمم به محافظت از آن هستم.

این یک دستاورد قابل توجه از نظر کیفیت زندگی و سلامت عمومی برای بیش از 1.1 میلیون بلژیکی در سه منطقه خواهد بود.

وزیر تصریح کرد که استثنائاتی برای حمل و نقل دولتی، ارتش، پلیس و ماموریت های ایمنی، موارد اضطراری یا پروازهای مورد نیاز به دلیل شرایط آب و هوایی شدید اعمال خواهد شد.

او امیدوار بود که برنامه خود را قبل از زمستان 2024/2025 اجرا کند و افزود که قوانین آلودگی صوتی در فرودگاه بروکسل از سال 2009 تجدید نظر نشده است.

طرح گیلکینت مورد استقبال شش انجمن محله و گروه های محیط زیست قرار گرفت و آنها هفته گذشته نامه ای به دولت فدرال ارسال کردند و مدعی شدند که پروازهای شبانه منجر به مشکلات جدی سلامتی برای افرادی که در نزدیکی فرودگاه زندگی می کنند و کار می کنند، می شود. آنها گفتند: «این افراد از بی خوابی، استرس و افسردگی رنج می برند.

انجمن فلاندری برای یک محیط بهتر (BBL) خوشحال شد و از “نقطه عطفی برای سلامت ساکنان محلی” و “اولین گام زیبا به سمت مدیریت پایدار و آینده نگر فرودگاه ملی” صحبت کرد.

کمیته تروورن نیز از این توسعه استقبال کرد، اما گفت که زمان بندی، تنها یک سال قبل از انتخابات، ایده آل نیست و بحث بیشتر با همه سازمان های مربوطه قبل از اعلام این طرح، مورد استقبال قرار می گرفت.

در حالی که گیلکینت گفت که این پیشنهاد “عملیات اقتصادی پایدار در فرودگاه” را تضمین می کند و چنین اقداماتی در فرودگاه های آمستردام-اسکیپول، پاریس-شارل دوگل و فرانکفورت بدون رکود اقتصادی اجرا شده است، فرودگاه بروکسل گفت که این دور از واقعیت است.

این شرکت از فقدان مشاوره یا هماهنگی با بخش هوانوردی در مورد آنچه که “اقدامات شدید” نامیده می شود انتقاد کرد و گفت که قوانین اروپایی را نیز رعایت نمی کند.

دوروتیا فون باکسبرگ، مدیر اجرایی خطوط هوایی بروکسل گفت: طرح وزیر حمل و نقل از نقطه نظر هوانوردی غیرقابل قبول است.

او گفت: “فرودگاه موتور رونق است: مشاغل زیادی ایجاد می کند، ارتباطات زیادی را فراهم می کند و افرادی را که می خواهند به اینجا کار کنند، می آورد.” ما نیز باید این را در نظر بگیریم.»

وی ضمن پذیرش نگرانی‌های ساکنان محلی که مدت‌هاست علیه پروازهای شبانه مبارزه کرده‌اند، استدلال کرد: “مطمئناً هدف معقول و قابل دستیابی است که بگوییم باید سال به سال میزان سر و صدا کاهش یابد.”

اما او افزود که رویکرد “همه یا هیچ” گیلکینت این هدف را دشوار کرده است.

او افزود که برای کمک به مقابله با سر و صدا، خطوط هوایی روی هواپیماهای کم‌صداتر و کم‌مصرف‌تر سرمایه‌گذاری می‌کنند و بروکسل ایرلاینز تا پایان سال 2024 پنج ایرباس A320Neos جدید را دریافت خواهد کرد.

در همین حال، خشم در احزاب سیاسی و محافل تجاری از این پیشنهاد که قرار است به زودی به مجلس ارائه شود، ادامه دارد.

بحث اصلی این است که بروکسل از نظر اقتصادی متضرر خواهد شد، فرودگاه بروکسل دیگر نمی تواند نقش مهمی به عنوان یک مرکز حمل و نقل ایفا کند و هزاران شغل از دست می رود.

شبکه فلاندری کسب و کار Voka این طرح را “ایده دیوانه کننده ای که باید فوراً باطل شود” خواند.

احزاب سیاسی از جمله Flemish Open VLD این ممنوعیت را به عنوان «بازی با رفاه ما» محکوم کردند. تیم واندنپوت از حزب، همچنین شهردار Hoeilaart، گفت که با “این جنون سبز کامل… به ازای هر دو هواپیما که اینجا فرود نمی آیند، ما یک شغل تمام وقت را از دست خواهیم داد”.

حزب CD&V همچنین پیشنهاد گیلکینت برای شب‌های خاموش و هدف او برای حل آنچه را که او «یکی از پیچیده‌ترین مسائل در سیاست بلژیک» ​​می‌داند، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

برای سامی مدهی، رئیس CD&V، «این پایان Zaventem به عنوان مرکز لجستیکی اروپا برای محصولات پزشکی و دارویی خواهد بود. اما ظاهراً این 25000 شغل برای سبزها مهم نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *