بلژیک برای اولین بار رسما بودیسم را به رسمیت شناخت

بلژیک رسما بودیسم را به عنوان “فلسفه زندگی” به رسمیت شناخته است و تمام امتیازات و حمایت های هفت فلسفه یا آیین مذهبی دیگر در این کشور را برای آن قائل است.

بروز گزارش می دهد که در حال حاضر حدود 150000 پیرو آیین بودا در بلژیک وجود دارد.

اتحادیه بودایی بلژیک در سال 2006 درخواست رسمی برای به رسمیت شناختن بودیسم به عنوان یک جهان بینی غیر مذهبی کرد.

کارلو لویککس، رئیس اتحادیه بوداییان بلژیک گفت: ما بالاخره نور را در انتهای تونل می بینیم. “خوشبختانه بودایی ها استاد صبر و استقامت هستند.”

Luyckx می‌خواهد دبیرخانه را به پاویون چین در لاکن منتقل کند.

Luyckx گفت: “ما در حال حاضر در حال مذاکره با Régie des Bâtiments هستیم تا ببینیم چه چیزی ممکن است، اما به نظر ما این مکان عالی است.”

مزایای چنین تعیینی شامل استحقاق بودجه فدرال برای اصلاح ساختار سازمانی آن و پول برای مشاوران اضافی در مراکز بودایی است. این مشاوران درست مانند کشیش ها یا امامان حقوق می گیرند.

جدای از منافع مادی، به رسمیت شناختن به این معنی است که بودایی ها با سایر فلسفه ها مانند مسیحیت و اسلام در جایگاهی برابر قرار می گیرند. به عنوان مثال، این بدان معناست که زندانیان دیگر نمی توانند از دسترسی به راهنمایی معنوی از بودیسم محروم شوند.

Luyckx گفت: “حکم زندان زمان بسیار خوبی برای بازتاب زندانیان است و ما می خواهیم آنها را در این زمینه راهنمایی کنیم.” ما در حال حاضر داوطلبانی داریم که این کار را انجام می دهند، اما تاکنون مدیریت زندان می توانسته آن را رد کند.»

لویککس نه تنها رئیس اتحادیه بوداییان است، بلکه ساکن بروکسل و رئیس سابق سن ژیل نیز می باشد. او خود آیین بودا را در سن 15 سالگی کشف کرد و در 17 سالگی به اسکاتلند سفر کرد، جایی که یک کشیش تبتی او را آغاز کرد.

سال گذشته، لویککس کتابی درباره دو علاقه بزرگ خود نوشت: سیاست و بودیسم. پیشگفتار آن کتاب توسط رهبر معنوی بوداییان، دالایی لاما نوشته شده است.

لویککس گفت: “من چندین بار او را ملاقات کرده بودم و با او واقعاً به اهمیت شوخ طبعی و در نظر گرفتن چیزها در بودیسم – مردی بسیار بامزه – پی بردید.”

اعلان این به رسمیت شناختن از سوی دفتر وزیر دادگستری فدرال وینسنت ون کوئیکنبورن (Open VLD) منتشر شد.

پیش نویس لایحه به رسمیت شناختن بودیسم در بلژیک که توسط حزب لیبرال ارائه شده بود، بعد از ظهر جمعه در شورای وزیران تصویب شد. این لایحه سرانجام به درخواست به رسمیت شناختن اتحادیه بوداییان بلژیک (UBB) در سال 2006 پاسخ می دهد.

بلژیک شش دین رسمی دارد: کاتولیک، ارتدکس، یهودی، انگلیکن، پروتستان-انجیلی و اسلام.

علاوه بر اینها، مقوله “فلسفه زندگی” نیز وجود دارد که شامل سکولاریسم “سازمان یافته” است که از سال 2002 به این عنوان شناخته شده است.

این مقوله ای است که UBB درخواست کرد تا در آن ثبت شود، زیرا بودیسم مانند سایر ادیان شناخته شده خدایی ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *