بلیت کنسرت مالر ارکستر سمفونیک فلاندر در 21 مارس در بروکسل را دریافت کنید.

گوستاو مالر بسیار زیباست Das Lied von der Erde (آواز زمین) محور یک سری کنسرت های پیشگامانه توسط ارکستر سمفونیک فلاندرز (FSO) از 16 تا 26 مارس است.

چرخه آهنگ شاهکار برای دو صدا و یک ارکستر که در سالن‌هایی در بروکسل و فلاندر اجرا می‌شود، با اثری جدید از آهنگساز فیلیپ راته که به طرز ماهرانه‌ای آهنگ‌های مختلف را به هم پیوند می‌دهد، جایگزین می‌شود.

سمفونی پایانی مالر – که پس از یک سری تراژدی شخصی نوشته شد – اولین بار پس از مرگ او در سال 1911 اجرا شد. از آن زمان تاکنون در کنسرت های متعدد و در صدها قطعه ضبط شده جاودانه شده است. تولید جدید FSO با رهبر گروه SPECTRA، Rathé، و به رهبری کریستینا پوسکا، اجرای خلاقانه ای از بزرگترین دستاورد این آهنگساز است.

تکنوازان (تصویر شده است) کریستین استوتین (آلتو) و پیتر گیجسبرتسن (تنور) به تفکر آرام آهنگساز در مورد فناپذیری انسان صدایی می دهند. راته (تصویر زیر) توضیح داد که چگونه پس از اینکه مدیر FSO به فردریک استینز پیشنهاد کرد قطعه ای برای ارکستر بنویسد، در این پروژه شرکت کرد.

فوراً برایم روشن شد: می‌خواستم چیزی با لایه‌ها و معنا بسازم. در بحبوحه بحران آب و هوا، به سرعت به ایده “زمین” رسیدم. ناگهان همه قطعات پازل به هم ریختند: من یک دیالوگ موسیقی با آن تنظیم می کردم Das Lied von der Erdeبا روح مالر در داخل و پشت هر یادداشت، اما بدون ارجاعات موضوعی، نقل قول ها یا ترفندهای دیگر.»

در حالی که آهنگ های مالر بازگویی آلمانی اشعار باستانی چینی است، راته از اشعار پرتغالی فرناندو پسوا که مورد علاقه دوران کودکی او بودند، الهام گرفت، به ویژه شعری درباره ماه. «خاکی و مافوق بشر مالر همراه با جرم آسمانی سرد و درخشان. من از تصاویری از این دست، مناظر صوتی را ایجاد می کنم که عمدتاً تاریک هستند…” او توضیح داد.

Symfonieorkest Vlaanderen_(c) Kaupo Kikkas 4

آمیختن این اثر جدید با چرخه آهنگ آهنگساز رمانتیک اتریشی-بوهمی، چالش بزرگی برای راته بود، که هدفش این بود که اثر جدید «در یک تجربه موسیقی ذوب شود». او خود را به عنوان یک آهنگساز تحلیلی و داستان‌نویس توصیف می‌کند که «به سادگی می‌خواهد داستانی تعریف کند».

FSO با بیش از 60 سال اجرا، متشکل از 60 نوازنده اختصاصی است که توسط رهبران ارکستر مشهور رهبری می شود. ارکستر سفارش می دهد و آهنگ های جدیدی از موسیقی معاصر را اجرا می کند، مانند مشارکت راته، و همچنین یک رپرتوار کلاسیک.

Das Lied von der Erde
16 مارس بروژ Concergebouw
19 مارس اوستنده کرسال
21 مارس بروکسل بوزار
25 مارس گنت Muziekcentrum De Bijloke
26 مارس آنتورپ دی سینگل

پیروزی! یک جفت بلیط برای کنسرت Bozar در بروکسل در 21 مارس ساعت 20.00. به سادگی مشخصات خود را در زیر پر کنید. اگر برنده شدید، دوشنبه (20 فوریه) به شما ایمیل می‌زنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *