راهبران قطار SNCB پس از سیل حملات خشونت آمیز اعتراض کردند

راهبران اپراتور ریلی بلژیکی SNCB دست کم تا 15 فوریه پس از سیل حملات خشونت آمیز مسافران که احساس ناامنی در کارشان کرده است، اعتراض می کنند.

به گفته گونتر بلاوونز، رئیس اتحادیه کارگری ACOD Spoor (CGSP Cheminots)، این اعتراض شامل چک نکردن بلیط مسافران نیز می شود، اگرچه برخی از کارکنان همچنان در حال انجام دورهای امنیتی در قطارها هستند.

Blauwens توضیح داد: “این واقعا یک اعتصاب نیست، بلکه یک اعتراض خاموش در برابر اقدامات تجاوزکارانه است.”

«این یک ابتکار داخلی است. اتحادیه ها مسئول نیستند، اما ما این اقدام اعتراضی را درک می کنیم.»

در روزهای اخیر چندین راهبر قطار به ویژه در لیژ، کورتریک و لیر مورد حمله مسافران قرار گرفته اند.

یکی از آخرین حملات عصر روز پنجشنبه در ایستگاه لیر در استان آنتورپ رخ داد، زمانی که یک مسافر به خدمه قطار حمله فیزیکی کرد تا جایی که کارمند باید برای درمان به بیمارستان منتقل شود.

کارکنان قطار و ایستگاه SNCB قربانی 1900 حمله در سال 2022 شدند، افزایشی که به نظر می رسد در سال 2023 با 200 حمله ثبت شده تنها در ژانویه ادامه داشته باشد، در مقایسه با 130 حمله در ماه مشابه سال گذشته.

این نشان دهنده افزایش 50 درصدی در یک سال است، به طوری که از هر 10 حمله، 4 مورد به خشونت فیزیکی تبدیل می‌شوند و هر خدمه قطار احتمالاً انتظار دو حمله در سال را دارد.

امیلی تاورن، که به مدت سه سال خدمه قطار SNCB بوده است، به Le Soir گفت: «از زمان کووید، مسافران ده برابر واکنش نشان می‌دهند.

«اگر قطار به موقع نرسد، مسافران به سمت ما می‌پرند. ما باید تا جایی که می توانیم آنها را راضی کنیم. طغیان ها قبلاً روی من تأثیر گذاشته است. در آن لحظات باید آرام بمانم. معمولاً همه چیز به خودی خود تنش زدایی می کند.»

تاورن گفت از زمان شیوع بیماری همه گیر افزایش قابل توجهی در این موضوع وجود داشته است و حملات لفظی بیشتر شده است.

دلایل آن نه تنها شامل سرزنش مسافران پس از دستگیر شدن در حال سوار شدن بدون بلیط، بلکه عصبانیت به خاطر تاخیر قطار، کمبود تجهیزات یا کمبود جا است.

SNCB کمپین های آگاهی بخشی را در مورد این موضوع راه اندازی کرده است و از سوارکاران می خواهد که به کارکنانی که صرفاً تلاش می کنند کارهای خود را بدون سوء استفاده انجام دهند احترام بگذارند.

سوفی دوتوردوآر، مدیر اجرایی SNCB گفت: «برای هرگونه اقدام خشونت آمیز علیه کارکنان ما، SNCB شدیدترین تحریم ها را درخواست خواهد کرد.

ما همچنین از سیستم قضایی می‌خواهیم که مدارا صفر را اعمال کند و هر تجاوزی را به شدت مجازات کند. علاوه بر این، حضور فزاینده و مشهود پلیس راه آهن و پلیس محلی در ایستگاه‌ها و اطراف آن‌ها و همچنین در قطارها برای حمایت از خدمات امنیتی ما ضروری است.»

SNCB می‌خواهد با هرگونه تجاوزی که کارکنانش با آن مواجه می‌شوند، توسط مقامات قضایی برخورد جدی شود و هر موقعیت موضوع شکایت نیروی پلیس باشد و هر شکایت به طور کامل و جدی بررسی شود و همچنین عاملان آن به طور مناسب تحریم شوند.

برای کارکنانی که تجاوز فیزیکی یا لفظی را تجربه کرده‌اند، SNCB هم حمایت روانی و هم حمایت قانونی را علیه مرتکب ارائه می‌کند.

مواردی که منجر به دادرسی کیفری می شود ممکن است منجر به مجازات های تعلیقی یا واقعی زندان برای چنین مهاجمانی شود که همچنین مشمول جریمه نقدی یا خدمات اجتماعی هستند.

تعرض به کارکنان خدمات عمومی نیز از جمله شرایط مشدد محسوب می شود که به معنای احکام سنگین تر است.

SNCB قصد دارد در سال 2023 بیش از 100 مامور امنیتی جدید Securail را برای افزایش حضور امنیتی در ایستگاه ها و قطارها استخدام کند.

Securail همچنین بیش از 10000 دوربین نظارتی را در ایستگاه ها، قطارها و اموال راه آهن مدیریت می کند که تصاویر آنها را می توان در اختیار پلیس قرار داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *