بیمارستان خرس عروسکی کودکان را با دنیای مراقبت های بهداشتی آشنا می کند

یک “بیمارستان” ویژه خرس های عروسکی در بروکسل دهمین دوره خود را امسال جشن می گیرد.

این کلینیک منحصر به فرد به کودکان چهار تا هفت ساله اجازه می دهد تا حیوانات عروسکی خود (مانند خرس عروسکی) را برای “درمان” بیاورند تا از طریق بازی با محیط بیمارستان آشنا شوند.

آملی تامرز، سخنگوی کلینیک خرس عروسکی، گفت: «کودکان در ابتدا همیشه تحت تأثیر قرار می گیرند و سپس با دیدن اینکه همه چیز خوب پیش می رود و اینکه خرس عروسکی آنها درد ندارد، مطمئن می شوند.

تخمین زده می شود که 6291 همراه پر شده در این کلینیک از زمان ایجاد آن در سال 2012 تحت درمان قرار گرفته اند.

این اولین بار توسط Jérôme Duisit، دستیار پزشک در کلینیک های دانشگاه سنت لوک، در ارتباط با ابتکارات Kots Pédiakot و Kot Libellule و با حمایت UCLouvain راه اندازی شد.

این ایده از آلمان سرچشمه می گیرد، جایی که یک بیمارستان خرس عروسکی از سال 2000 وجود داشته است. هر ساله از کودکان دعوت می شود تا با اسباب بازی های نوازش به ملاقات بیایند و از بیمارستان بازدید کنند و برخی اقدامات درمانی را انجام دهند.

هدف این ابتکار آشنایی کودکان با دنیای مراقبت های بهداشتی به منظور ابهام زدایی از آن و کاهش نگرانی هایی است که ممکن است در محیط های بیمارستان داشته باشند، چه به دلیل نیاز خود به درمان برای یکی از عزیزان.

در کلینیک های سنت لوک در بروکسل، بیمارستان خرس عروسکی انتظار دارد تقریباً 1000 کودک در طی سه روز، از 7 تا 9 مارس، زمانی که کار می کند، ویزیت کنند. این کلینیک موقت در گذشته یک رویداد دو روزه بود اما اکنون بیش از سه روز برگزار می شود.

دو و نیم از آن روزها به بازدید از مدرسه اختصاص دارد، در حالی که بعدازظهر چهارشنبه برای والدینی که مایلند فرزندان خود را بیاورند اختصاص دارد.

با 350 دانشجوی پزشکی، کودکان گشت و گذار در بیمارستان از آمبولانس تا اتاق عمل را به همراه بازدید از اتاق مشاوره و بخش رادیولوژی تجربه خواهند کرد. آنها در مورد فیزیوتراپی، آزمایش خون و سایر اقدامات یاد خواهند گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *