نقاشی دیواری زنده در ایستگاه Bockstael بروکسل روز جهانی زن را جشن می گیرد

هنرمند خیابانی فرانسوی ساکن بروکسل، Anthea Missy، در حال نقاشی دیواری در ایستگاه Bockstael در لاکن از 6 تا 10 مارس به مناسبت روز جهانی زن در روز چهارشنبه است.

پروژه هنری مشترک از گفتگو با کاربران ایستگاه و کارگاه‌هایی با کودکان محله و سازمان‌های محلی غیرانتفاعی الهام گرفته شده است. از عموم مردم دعوت می شود در طول نقاشی زنده از سایت دیدن کنند.

یک نصب موقت، پس از یک سال فروخته می شود و وجوه آن به انجمن فعال در زمینه حقوق زنان اهدا می شود. ابتکار حرکت Brussels Mobility و اپراتور حمل و نقل عمومی شهر Stib، در سال های آینده با هنرمندان دیگر تکرار خواهد شد. آنها قصد دارند به زودی فراخوانی برای پروژه راه اندازی کنند.

آنته آ میسی (تصویر بالا) یک هنرمند چند رشته ای است که آثاری در مقیاس متوسط ​​تا بزرگ در شهرهای اروپا و آسیا نقاشی می کند. هنر او مفاهیم مرتبط با عشق، محیط زیست، حقوق LGBTQI+، آزادی و برابری را بررسی می کند. استایل او با خطوط ارگانیک روان و پالت رنگی مینیمالیستی مشخص می شود.

تعهد به “زنانه” کردن شبکه

Brussels Mobility و Stib همچنین در تلاشی برای زنانه کردن شبکه، ایستگاه‌های اتوبوس و تراموا را به نام زنان برجسته نام‌گذاری و تغییر نام می‌دهند.

پس از ایجاد خطوط جدید و طرح اتوبوس، 13 ایستگاه به نام زنانه داده شده است که پنج ایستگاه دیگر در سال های 2023 و 2024 اضافه خواهد شد. ایستگاه Invalides (اتوبوس 72) به Ginette Javaux تبدیل خواهد شد. در خط 43، ایستگاه پاستور نام ژاکلین هارپمن را خواهد داشت. ایستگاه Ring 0 به Henriette Lauwers تبدیل خواهد شد و دو ایستگاه جدید دیگر نام‌های Akarova و Juliette Wytsman را خواهند داشت.

الکه ون دن برانت، وزیر تحرک بروکسل گفت: “افزایش حضور زنان در فضای عمومی ما هم برای نمایان کردن شخصیت های زنانه الهام بخش و هم برای فراگیرتر کردن فضای عمومی ضروری است. من خوشحالم که کم کم بروکسل اینها را می سازد. زنان خارق‌العاده‌ای قابل مشاهده هستند تا به نسل‌های آینده الگوهای جدید ارائه کنند.”

استیب سیمونیس

شبکه حمل و نقل شهر دارای مجموعه بزرگی از آثار هنری عمومی است، اما تنها تعداد کمی توسط زنان هنرمند. آنها شامل ساختار کابل فلزی هستند Voûteس قابل انعطاف توسط Tapta در ایستگاه مترو Veeweyde (اندرلخت)؛ چهار سایز در دسترس دیدن بر فراز، نصب کاشی های رنگارنگ توسط برلینده دی بروکره در سیمونیس (تصویر بالا) و دیاد اثر فرانسوا شاین در ایستگاه متروی Parvis de Saint-Gilles، موزاییکی از کاشی و سرامیک آبی که رابطه بین مرزهای اروپا و حقوق بشر را تداعی می کند.

عکس ها: (تصویر اصلی) کار اخیر آنتیا میسی در مدرسه Leopold 1er، Laeken ‘Women Bike the City’; Anthea Missy توسط Anaelle Antoine; آثار هنری Berlinde De Bruckere در Simonis, Stib

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *