بیمارستان های بروکسل در بحبوحه افزایش ویروس های زمستانی غرق شدند

در حالی که ویروس‌های زمستانی روند خود را طی می‌کنند، بخش‌های اورژانس در بروکسل از بیماران مریض می‌خواهند قبل از تحت فشار قرار دادن سیستم بیمارستانی که در حال حاضر برای مقابله با افزایش شدید تلاش می‌کند، ابتدا به پزشکان عمومی خود مراجعه کنند.

در بروکسل، بیمارستان‌ها متوجه می‌شوند که اتاق‌های پذیرش اورژانسی خود به طور فزاینده‌ای توسط بیمارانی که فقط دارای بیماری‌ها و ناراحتی‌های جزئی هستند غرق می‌شوند.

وضعیت به حدی بحرانی شده است که مقامات از مردم درخواست کرده اند تا قبل از درخواست کمک از بیمارستان، با پزشک عمومی یا کلینیک خود مشورت کنند.

اما همانطور که دیدیه دلمارسل، رئیس بخش اورژانس در کلینیک سن ژان در مرکز بروکسل، توضیح داد، “بسیاری از مردم در منطقه بروکسل پزشک عمومی ندارند”.

علاوه بر این، در دسترس بودن پزشکان عمومی نیز به همین دلایل محدود است.

دلمارسل گفت: «یک مفهوم اجتماعی از فوریت نیز وجود دارد. مردم احساس فزاینده‌ای دارند که می‌خواهند به سرعت به آنها گوش داده شود، چه دلایل موجه باشد یا نباشد.»

اما داشتن یک پزشک عمومی به طور منظم علاوه بر تضمین سطوح بهینه مراقبت، کلیدی برای جلوگیری از شلوغی بیمارستان ها است. پزشک عمومی تاریخچه پزشکی بیماران خود را می‌داند و بنابراین می‌تواند با زمینه بهتر تصمیم بگیرد.

از سوی دیگر، زمانی که بیمار به بیمارستان می رسد، احتمالاً برای اولین بار به پزشک جدید مراجعه می کند.

به غیر از مراجعه به پزشک عمومی، بیماران تشویق می شوند قبل از مراجعه به اورژانس از یک کلینیک کمک بگیرند.

به گفته مدیر کل الکساندر دوشویمر، پلی کلینیک، مانند پلی کلینیکی که اخیراً در Cliniques Saint-Jean افتتاح شد، یک خدمات پزشکی، جراحی و مراقبت های فنی است که بیش از 20 تخصص پزشکی مختلف را ارائه می دهد و اجازه 400000 مشاوره در سال را می دهد.

این کلینیک‌ها از طریق یک مرکز تماس، وب‌سایت یا منشی پزشکی قرار ملاقات می‌گذارند، که این امر بار را بر دوش پزشکان عمومی و بیمارستان‌ها کاهش می‌دهد – چیزی که بیمارستان‌ها می‌گویند بسیار مورد نیاز است.

در بیمارستان شارلوا، یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های والونیا، اشغال تخت‌های مراقبت‌های ویژه همراه با کمبود کارکنان باعث نگرانی شده است.

مانفردی ونتورا، مدیر پزشکی بیمارستان شارلوا، گفت: «گاهی اوقات این بسیار پیچیده است، زیرا تقریباً مجبوریم تخت‌های دوطبقه را در بخش مراقبت‌های ویژه بگذاریم یا بیماران را با عجله مرخص کنیم.

وی افزود: حتی اگر این مداخلات جدی باشد که نمی‌توان آن‌ها را خیلی به تعویق انداخت، گاهی اوقات مجبور می‌شویم آنها را یک هفته یا چند روز به تعویق بیندازیم زیرا در روز مقرر نمی‌توانیم تضمین کنیم که مداخله در بهترین شرایط برای بیماران ما انجام می‌شود. ”

در جاهای دیگر، مانند CHC لیژ، همین امر صادق است.

یانیک نیبوچ، مدیر پزشکی گفت: «برخی مداخلات سنگین‌تر نیاز به یک یا دو روز گذراندن دوره مراقبت‌های ویژه دارند، اما ما چندین ماه است که به دلیل کمبود پرستار، تخت‌ها بسته شده‌ایم، بنابراین مجبوریم این فعالیت‌ها را هموار کنیم.»

این بدان معناست که ما تعداد بیمارانی را که می‌توانیم پس از عمل به مراقبت‌های ویژه نیاز داشته باشند را تعیین می‌کنیم و بیماران اضافی را به هفته بعد موکول می‌کنیم، اما این تنها برای یک یا دو هفته برای آسیب‌شناسی و بیماران کمتر جدی است. چه کسی می تواند صبر کند.»

عمل جراحی برای شرایط سخت تر، مانند سرطان، به تعویق نخواهد افتاد.

Neybuch توضیح داد: “بنابراین درجه خاصی از اولویت بندی با تاخیر وجود دارد، اما آنها نسبتا کوتاه هستند.”

در حال حاضر، بیمارستان ها موفق شده اند در یک بازه زمانی معقول از همه بیماران مراقبت کنند، اما برای اینکه کارکنان مراقبت های بهداشتی با استرس کمتری به ارائه مراقبت های خود ادامه دهند، آنها می گویند که نیاز به ارزیابی مجدد این بخش و تخت های بیشتر است.

یک ممیزی اخیر از بیمارستان ها نشان داد که “برای اکثر رشته ها، تعداد تجمعی خدمات مراقبتی انجام نشده در می 2022 بین 12 تا 24 درصد از فعالیت عادی سالانه آنها بود.”

این نتیجه همه گیری، همراه با کمبود کارکنان و تخت است.

در سال 2020، کاهش تعداد خدمات جراحی در طول موج اول کووید چشمگیر بود. در موج اول (آوریل 2020) تنها 5.7 درصد از خدمات جراحی غیر ضروری انجام شد. ممیزی می گوید که از آن زمان اوضاع بهبود یافته است، اما کافی نیست.

علیرغم چند گیرایی بین امواج مختلف، هنوز هم تا به امروز عملیات به تعویق افتاده است، به ویژه در مورد جراحی عروق و پیوند قلب، به عنوان مثال.

پنومولوژی و سالمندان نیز عقب مانده اند، اگرچه این گزارش به میزان قابل توجهی در درمان های سرطان شناسی و درمان های ضد سرطان اشاره می کند.

ممیزی به تاخیر باقی مانده در ارائه مراقبت های روانپزشکی اشاره می کند. این به دلیل فشار مداوم بر بیمارستان ها، کمبود تخت و همچنین جابجایی زیاد کارکنان است.

در این گزارش آمده است: «در آغاز سال 2022، تنها یک بیمارستان از هر سه بیمارستان با ظرفیت کامل در بلژیک کار می کرد.

ما متذکر می‌شویم که کشور همسایه‌ای مانند هلند با همین مشکل افزایش چشمگیر غیبت مواجه است، به طوری که از هر چهار بیمارستان تنها یک بیمارستان با ظرفیت کامل در ابتدای سال 2022 کار می‌کند.»

کمبود کارکنان به تنهایی مسئول بسته شدن 10 درصد از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه است و ممیزی پنج راه را برای بهبود وضعیت توصیه می‌کند: نظارت بر داده‌ها در زمان واقعی، کاهش بار کاری برای پرستاران، کاهش بار کاری برای پزشکان، تطبیق تقاضای بیمار با ارزش افزوده و کاهش استفاده از خدمات خاص با نشانه های دقیق تر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *