تعداد پناهندگان اوکراینی که در روز ثبت نام می کنند به حدود 500 نفر کاهش می یابد

به گزارش Bruzz، به طور متوسط ​​روزانه 500 پناهنده اوکراینی در مراکز پذیرش در بروکسل ثبت نام می کنند. این کاهش قابل توجهی نسبت به ارقام ماه مارس است که اغلب بیش از 1500 اوکراینی – اکثراً زن و کودک – هر روز ثبت نام می کنند و بیشترین تعداد آنها به 2000 می رسد. تعداد ثبت نام پناهندگان اوکراینی از ابتدای آوریل تاکنون از 1000 نفر در روز تجاوز نکرده است.

سامی مهدی، وزیر امور خارجه در امور پناهندگی و مهاجرت گفت: «امروز ثبت‌نام‌ها کمتر از ماه مارس است، اما نباید فراموش کنیم که هنوز افرادی هستند که از جنگ در کشورشان فرار می‌کنند و بسیاری نیز به مسکن پایدار نیاز دارند».

از زمان افتتاح مرکز ثبت نام برای پناهندگان اوکراینی در Heysel در 14 مارس، 33203 گواهینامه توسط اداره مهاجرت صادر شده است.

به گفته مهدی، این کاهش هنوز دلیلی برای کاهش تلاش ها در زمینه مسکن نیست.

مهدی می گوید: «این به هیچ وجه زمانی برای توقف ارائه مسکن نیست، هنوز افرادی هستند که در خانواده های میزبان اقامت می کنند و میانگین روزانه 500 ثبت نام چند برابر بیشتر از درخواست های معمولی پناهندگی است که میانگین آن زیر 200 پناهجو در روز است. گفت.

یک چهارم پناهندگان ثبت نام شده نشان می دهد که به سرپناه نیاز دارند. آنها توسط فداسیل به شبکه پناهگاه بحران که در سرتاسر بلژیک فعال است، منصوب می شوند. با این حال، در روزهای اخیر، تعداد بیشتری از پناهندگان نشان می‌دهند که به سرپناه نیاز دارند و این نسبت به بالای 30 درصد رسیده است.

از 33203 نفر ثبت نام شده، 11933 نفر (36%) هم اکنون از طریق یکی از شهرداری های شهر شماره ثبت ملی دریافت کرده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *