تمام باشگاه‌های روسیه از رقابت‌های فوتبال اروپا در سال‌های 2022-2023 حذف شدند

یوفا اعلام کرد روسیه در مسابقات فوتبال زنان یورو 2022 که قرار است از 6 تا 31 جولای در انگلیس برگزار شود، بازی نخواهد کرد و پرتغال جایگزین آن خواهد شد. این تصمیم که روز دوشنبه توسط کمیته اجرایی بدنه قاره ای اتخاذ شد، نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین است. پرتغال در پلی آف مغلوب روسیه شد. وی همچنین از راهیابی به جام جهانی زنان 2023 محروم شد.بنابراین گروه E با پنج تیم (دانمارک، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، مالت و آذربایجان) ادامه خواهد یافت.

در رده مردان روسیه در مسابقات گروه 2B لیگ ملت ها شرکت نخواهد کرد و به طور خودکار چهارم خواهد شد. بنابراین در رده شانزدهم و آخرین لیگ B قرار خواهد گرفت و به لیگ C سقوط خواهد کرد.

روسیه فصل آینده هیچ باشگاهی، چه خانم ها و چه آقایان را در صحنه اروپا قرار نخواهد داد. در واقع، هیچ ترکیب روسی قادر به بازی در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس نخواهد بود.

در نتیجه، لیست های دسترسی مجدداً متعادل شده و روسیه تعدادی ضریب امتیاز معادل کمترین امتیاز کسب شده در پنج فصل اخیر، یعنی 4333 امتیاز از نظر ضریب انجمن های باشگاه های مردان و 1750 امتیاز برای باشگاه های مردان به خود اختصاص می دهد. ضریب اتحادیه باشگاه های زنان برای فصل 2022/23.

کمیته اجرایی یوفا همچنین در نظر گرفت که پیشنهاد ارائه شده توسط اتحادیه فوتبال روسیه (RFS) برای سازماندهی یورو 2028 یا یورو 2032 غیرقابل قبول است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *