جانبازان مجروح جنگ اوکراین 20 کیلومتر بروکسل را می دوند تا الهام بخش دیگران باشند

رومن کشپور کهنه سرباز اوکراینی از جمله کسانی است که برای دوی 20 کیلومتری بروکسل این یکشنبه صف می کشند.

مشارکت او قابل توجه است، زیرا در درگیری با روسیه به شدت مجروح شد و مجبور شد یکی از ساق پایش را قطع کند.

او اکنون با حمایت یک اندام پروفتیک به سر می‌برد – اما این او را از ورود به برنامه خیریه سالانه این آخر هفته در شهر منصرف نکرده است.

کاشپور 27 ساله برای دوی 20 کیلومتری در کنار دو جانباز دیگر جنگ صف آرایی خواهد کرد: یوری کوزلوفسکی 40 ساله که پای راستش در جریان درگیری با روسیه به شدت مجروح شد و همچنین اکنون برای تحرک خود به یک عضو مصنوعی متکی است. و یوری سینتیلوویچ 30 ساله که در سال 2014 هنگام تلاش برای دفاع از فرودگاه لوهانسک آسیب جدی دید.

این سه کهنه سرباز گفتند که آنقدر مصمم بودند که اجازه ندهند ناراحتی شخصی آنها را از شرکت در ورزش از جمله 20 کیلومتر باز دارد.

کشپور، پدر دو فرزند، به بولتن گفت: “بعد از اتفاقی که برایم افتاد، به ورزش روی آوردم و این به من کمک زیادی کرد، از جمله آسیب های روانی. این به من کمک کرد معنای واقعی زندگی را پیدا کنم.”

او به ویژه به این افتخار می کند که اخیراً اولین جانباز جنگ اوکراین شده است که ماراتن لندن را کامل کرده است.

کاشپور که برای اولین بار در سن 19 سالگی به عنوان داوطلب به نیروهای اوکراین پیوست، گفت: 20 کیلومتر ماراتن نیست، اما هنوز فاصله قابل توجهی دارد و امیدواریم بتوانیم تا حد امکان بالا برویم.

عواید حاصل از مشارکت آنها در روز یکشنبه به بنیاد خیریه شهروندی که به جانبازان مجروح در جنگ کمک می کند، اختصاص می یابد.

کوزلوفسکی افزود: پیامی که امیدوارم شرکت ما در 20 کیلومتر به دیگران بدهد این است که هرگز روحیه خود را برای زندگی از دست ندهید.

“امیدوارم این الهام بخش دیگرانی باشد که خود را در وضعیت مشابهی می بینند. نه تنها هزاران، بلکه احتمالا میلیون ها نفر هستند که در این جنگ زخمی خواهند شد، برخی به شدت.”

سینتیلوویچ نیز گفت که ورزش به او کمک کرده است تا با پیامدهای آن چه روی داد مقابله کند. در مورد او، او از آن زمان تاکنون دو نیمه ماراتن و یک نسخه مجازی از ماراتن لندن را اجرا کرده است.

او گفت: “این فقط خط پایانی نیست که همه ما امیدواریم یکشنبه بسازیم. ما همچنین برای جمع آوری کمک های مالی برای یک موسسه خیریه که به جانبازان مجروح مانند ما کمک می کند، اینجا هستیم.”

هر سه گفتند که امیدوارند اوکراین بتواند از کشورهای دیگر مانند بریتانیا پیروی کند که برنامه‌های خوبی برای بازپروری سربازان و زنان مجروح دارند.

یانا برودی گفت: «ما مدیون جانبازانی هستیم که فداکارانه از اوکراین و اروپا در برابر جنگ روسیه محافظت کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنیم که از حمایت و کمکی که برای بازگشت به زندگی غیرنظامی و غلبه بر چالش‌هایی که در نتیجه خدمت با آن‌ها با آن مواجه هستند، دریافت می‌کنند.» داوطلب Promote Ukraine و آغازگر این بازدید.

سفر کهنه سربازان اوکراینی به بروکسل نشان دهنده حمایت قوی از رفاه کهنه سربازان اوکراینی است. مشارکت آنها در این دیدار و اجرای پیش رو بدون شک صدای قانع‌کننده‌ای را به گفتگو پیرامون امور جانبازان اضافه می‌کند.»

بازدید آنها از بروکسل بخشی از تلاش ها برای افزایش آگاهی در مورد برنامه های رفاهی و توانبخشی مدافعان مجروح اوکراینی است.

کشپور، کوزلوفسکی و سینتیلوویچ در حال بازدید از بروکسل برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد وضعیت فعلی کهنه سربازان اوکراینی هستند.

عکس: آناستازیا واروارینا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *