چهار شهر بلژیک در میان 100 شهر برتر اروپا

بر اساس رتبه بندی اخیر بهترین شهرهای جهان، چهار شهر بلژیکی فهرستی از 100 شهر برتر اروپا را ارائه کرده اند.

در حالی که لندن، پاریس و آمستردام سه مکان اول را به خود اختصاص داده اند، بلژیک با چهار شهر در 100 شهر برتر برجسته است: بروکسل (مقام دوازدهم)، گنت (47)، آنتورپ (50) و لیژ (88).

بهترین شهرهای جهان عملکرد 100 شهر در رتبه بندی را بر اساس تعدادی از معیارها از جمله تعداد بازدیدکنندگان، توانایی جذب کارگران جدید و سرمایه گذاران تجزیه و تحلیل می کند. هر چه همبستگی های مثبت بین این عوامل بیشتر باشد، احتمال اینکه شهر در رتبه اول قرار گیرد بیشتر می شود.

بروکسل در این رتبه بندی می نویسد: «پایتخت بلژیک و خانه واقعی اتحادیه اروپا شهری است که شگفتی های زیادی در آستین خفه اش دارد.

«بروکسل دست کم‌گرفته، انبوهی از معماری خیره‌کننده است – مطمئناً میدان بزرگ یکی از زیباترین میدان‌های جهان است – و همچنین منشأ ساختمان‌های زشتی است که توسط دولت سفارش داده شده است (فیدهای اجتماعی کاملی به آن اختصاص داده شده است).

قضات همچنین به سرمایه‌گذاری در مکان‌های عمومی و «طنز بی‌حرمانه مردم محلی» اشاره کردند و گفتند: «شهر به لطف جمعیت پرجنب‌وجوش، تحصیل‌کرده و چند قومیتی‌اش هرگز خود را خیلی جدی نمی‌گیرد».

گنت به خاطر هنرهای زیبای خود که شامل شاهکارهای فلاندری است، همراه با «توانایی آن برای زندگی بدون ترس در زمان حال، با شهروندانی از 160 ملیت مختلف و 85000 دانش آموز» مورد استقبال قرار گرفت.

همچنین از طرح‌های سبز، از جمله «نورپردازی خیابان‌ها از نظر انرژی کارآمد، بازدید از تمیز کردن کانال‌ها، مناطق کم آلاینده، روزهای بدون گوشت و سکوهای اشتراک‌گذاری منصفانه‌تر در خانه» ستایش شد.

آنتورپ به‌عنوان شهری با جاذبه‌های فرهنگی فراوان توصیف می‌شد که «موزه برجسته آن موزه سلطنتی هنرهای زیبا است که اخیراً بازسازی شده است». خانه‌های زیبا، حیاط‌های مخفی و کوچه‌های آن نیز به‌خاطر زیبایی‌شان مورد توجه بودند.

و لیژ در رتبه 88 به عنوان “یک مرکز حمل و نقل و تدارکات که مدتهاست مقر شرکت های بین المللی را به خود جذب کرده است” توصیف شد.

از نظر جذابیت، خیابان‌های باریک و مناظر باشکوهی که از چشم‌انداز تپه‌ای آن به دست می‌آید ساخته شده است.

این وب سایت همچنین “تلاش مقامات محلی و مشاغل برای برجسته کردن میراث شهر از طریق جشنواره های محلی، نمایش های هنری و کنسرت ها، مانند رویداد سالانه الکترو-راک Les Ardentes” را برجسته کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *