رونق فصلی کودک در پارک حیوانات Planckendael در بلژیک

بهار آمده است و همینطور افراد جدید در پارک حیوانات پلانکندال بلژیک در نزدیکی مچلن.

در واقع، در هفته های اخیر با آمدن تعداد زیادی “کوچولوها” چیزی شبیه به رونق کودک در باغ وحش رخ داده است.

پارک به تازگی پذیرای یک بچه مورچه خوار است (تصویر شده است) برای اولین بار در تاریخ خود.

در همین حال، یک شیر سر طلایی تامارین (تصویر با مادر در تصویر اصلی) نیز به تازگی متولد شده است. یک لحظه خاص زیرا Planckendael برنامه پرورش تامارین های شیر سر طلایی را برای بیش از 30 سال هماهنگ کرده است.

ورود غیرعادی بود زیرا این موجودات عموماً جفت به دنیا می آیند. نخستی‌های کوچک اجتماعی گونه‌ای در حال انقراض هستند که در برزیل در جنگل‌های استوایی که با سواحل اقیانوس اطلس هم مرز است زندگی می‌کنند. این منطقه ای است که به دلیل از بین رفتن زیستگاه ناشی از جنگل زدایی، دامداری و کشاورزی به شدت تهدید می شود.

دانشمندان از Planckendael و Antwerp Zoo پروژه حفاظت از BioBrasil را به عنوان مصالحه ای بین حفظ تنوع زیستی و سودآوری اقتصادی تأسیس کردند.

پارک حیوانات هنوز نمی داند که میمون دختر است یا پسر. ما فقط زمانی قادر به دیدن جنسیت خواهیم بود که حیوان کوچک از مادرش جدا شود. این مدتی طول می کشد زیرا ترجیح می دهد فعلاً تا حد امکان به مادرش نزدیک باشد.»

«یک چیزی که مسلم است حرف اول نام آن است. مانند تمام حیواناتی که در سال 2023 در پارک ما متولد شده اند، با حرف Y شروع می شود.

پلانکندل

از دیگر افرادی که به تازگی وارد شده اند، یک بچه لمور سیاه است (تصویر شده است) گونه ای در معرض تهدید که تنها در جزیره ماداگاسکار به همراه دو توله شیر آسیایی زندگی می کند.

این جفت با مادرشان می مانند تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ شوند تا با پدر و برادرشان، یاری و ویشو ملاقات کنند. انتظار می رود توله ها برای اولین بار در هفته اول ژوئیه به بیرون از خانه بروند.

پلانکندل

Planckendael همچنین از اولین لک لک های خود در سال استقبال کرد. نگهبانان در حال حاضر بیش از 50 نمونه را شناسایی کرده اند که انتظار می رود در هفته های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

تازه واردها تنها جاذبه برای بازدیدکنندگان باغ وحش در تابستان امسال نیستند. نمایشگاه آجر لگو به نام Brick Safari از 24 ژوئن آغاز می شود و تا 10 سپتامبر ادامه دارد.

این شامل گربه‌های بزرگ – نه کمتر از گونه‌ها – به‌علاوه حیوانات سافاری «زنده می‌شوند». ترکیبات حیوانات مختلف که از تقریباً 1 میلیون بلوک LEGO ایجاد شده است، در سراسر پارک شکل گرفته است.

سایر تاسیسات مکعبی شامل ببر، توله شیر، سیاه گوش، پلنگ، کندور، کفتار، پنگوئن و یک فیل چشمگیر با وزن 1088 کیلوگرم است. دومی با 149071 بلوک توسط پنج سازنده در 1600 ساعت ساخته شد. نمایشگاه سافاری آجری، اولین نمایشگاه در اروپا، در بلیط ورودی پارک گنجانده شده است.

عکس ها: © باغ وحش پلانکندال/جوناس ورهولست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *