جشنواره هنرهای اروپاپایا پاییز امسال به گرجستان می رود

دوسالانه هنرهای معتبر Europalia توجه خود را به فرهنگ کشور قفقاز معطوف می کند. گرجستان از اکتبر 2023.

این برنامه چهار ماهه با تمرکز بر صحنه هنری پایتخت شلوغ تفلیس، برنامه‌ای متنوع از نمایشگاه‌ها، اجراها، کنسرت‌ها، فیلم‌ها و ادبیات را در مکان‌هایی در سراسر بلژیک ارائه می‌دهد.

پس از نسخه قطارها و مسیرهای قطار با موضوع راه آهن در سال 2021، این جشنواره چند رشته ای به تمرکز خود بر روی یک کشور خاص باز می گردد.

مضامین اصلی چندصدایی سنت آواز و یادآوری خواهد بود. دومی به بررسی درگیری های گذشته و حال، از جمله خاطرات گرجستان از رژیم شوروی می پردازد.

تاریخ زیربنای نمایشگاه افتتاحیه جشنواره است. آوانگارد در گرجستان (1900-1936) در Bozar در بروکسل، فصل کاملاً فراموش شده در دنیای هنر اروپا را برجسته می کند. کشور در این دوره از صحنه هنری شکوفایی برخوردار بود. هنرمندان هنگام تزئین کافه ها و رستوران ها، سنت های شرق و غرب را با هم ترکیب کردند. نقاشی‌ها، طراحی‌ها، فیلم‌ها، عکس‌ها، شعرها و لباس‌ها به عنوان وصیت‌نامه‌ای برای هنرمندان تحت آزار و اذیت در دوران شوروی عمل خواهد کرد.

نمایشگاه دیگری گنجینه های دیده نشده از مجموعه های گرجستان را در موزه هنر و تاریخ در بروکسل ارائه می دهد. این بینشی از تاریخ غنی این کشور، از عصر برنز تا ساخت فلزات گرانبها و فرهنگ پر جنب و جوش فعلی شراب را ارائه می دهد.

مثل همیشه، Europalia اقامتگاه‌های هنرمندان و فرصت‌هایی را برای همکاری‌های میان رشته‌ای معاصر ترتیب می‌دهد.

یوروپالیا گرجستان
4 اکتبر تا 14 ژانویه
چندین مکان در سراسر بلژیک

عکس‌ها: اجرای «فیدرا در شعله‌ها» توسط تئاتر ناحیه رویال، تفلیس © Bobo Mkhitar via Royal District Theatre; شوتا روستاولی “مردی در پوست پلنگ”، 1646، نسخ کننده و تصویرگر ماموکا تواکاراشویلی © مرکز ملی نسخه های خطی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *