جنگ در اوکراین: “دنیای آزاد هرگز تسلیم نخواهد شد”، د کرو در مقابل سربازان متحدین اعلام کرد

رئیس دولت بر روی آسفالت پایگاه نظامی کنستانتا در رومانی در مقابل بلژیکی ها، فرانسوی ها، آمریکایی ها، هلندی ها، بریتانیایی ها، رومانیایی ها و ایتالیایی ها اعلام کرد: “ما از آزادی و دموکراسی خود دفاع می کنیم. جهان آزاد هرگز تسلیم نخواهد شد.”

به محض شروع تهاجم روسیه به اوکراین، متفقین شروع به استقرار نیروها در نقاط مختلف در شرق اروپا کردند. چهار فروند F-16 بلژیکی ماموریت پلیس هوایی خود را در منطقه بالتیک گسترش دادند و 300 سرباز به عنوان بخشی از یک گردان اروپایی تحت فرماندهی فرانسه به رومانی اعزام شدند. در مجموع، از جمله پرشمارترین واحد آمریکایی، یک تیپ متشکل از 3000 سرباز خارجی در پایگاه نظامی Mihail Kogalniceanu در کنستانتا در سواحل دریای سیاه هستند.

حمله روسیه به اوکراین، از نظر نخست وزیر، دومین نقطه عطف اروپا پس از سقوط پرده آهنین است. این ارزش‌های بنیادی را هدف قرار می‌دهد که اتحادیه اروپا و ناتو را به پیش می‌برد: آزادی، دموکراسی، حاکمیت قانون و حقوق بشر.

او یادآور شد که فعال شدن نیروی واکنش ناتو برای اولین بار از زمان ایجاد آن است و نشان می دهد که اتحاد “بیش از همیشه متحد و مصمم است”. وی افزود: “پوتین معتقد بود که می تواند اوکراین را تصرف کند و پایه های ناتو را تضعیف کند. او چقدر در اشتباه بود.”

او گفت که حمایت سیاسی، نظامی و بشردوستانه از اوکراین ادامه خواهد داشت. مانند رئیس جمهور رومانی، کلاوس یوهانیس، که قبل از او صحبت کرد، اما حرفه دفاعی را به یاد آورد. ناتو یک اتحاد دفاعی است و خواهد ماند.

نخست وزیر قبل از پرواز به مولداوی، آخرین مرحله از یک ماموریت سه روزه که او را به اسلواکی، لهستان و رومانی برد، غذا را با سربازان بلژیکی تقسیم کرد. هر بار، جنگ در اوکراین در مرکز گفتگو با همتایان خارجی او قرار داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *