خریداران جوان به افزایش قیمت مسکن دامن می زنند

بازار املاک و مستغلات انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی از خود نشان می‌دهد زیرا بلژیک روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و نرخ‌های بهره در حال افزایش است. بارت ون اوپستال از فدراسیون دفاتر اسناد رسمی می گوید: در سه ماهه سوم سال، معاملات 1.5 درصد کاهش یافت، اما این بسیار کمتر از آنچه که اکثر ناظران پیش بینی می کردند است.

هنگامی که روسیه در ماه مارس بیشتر به اوکراین حمله کرد، بازار با تردید اندکی مواجه شد. در ماه ژوئیه حتی 7.4 درصد کاهش در تعداد معاملات در مقایسه با سال گذشته وجود داشت، اما بازار در ماه‌های بعد دوباره بازگشت. ون اوپستال می‌گوید: «تعداد معاملات در ماه‌های اخیر بیشتر از سال گذشته است، قبل از اینکه کسی در مورد بحران انرژی یا جنگ در اوکراین شنیده شود».

به طور متوسط ​​یک خانه در فلاندر اکنون 353226 یورو برای شما بازگردانده است. این تقریباً 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. میانگین قیمت های تخت با 4 درصد افزایش به 270153 یورو رسید. قیمت ها در طول تابستان به میزان قابل توجهی افزایش یافت. ون اپستال می‌گوید: «تقاضا برای املاک و مستغلات زیاد است، حتی بیشتر از قبل از همه‌گیری».

این به ویژه جوانان هستند که امروزه به بازار املاک و مستغلات می روند. در فلاندر تعداد خریداران 30 ساله یا کمتر 28.4 درصد در سال افزایش یافت. «آنها می خواهند به سرعت چیزی به دست آورند، اکنون نرخ بهره در حال افزایش است. آنها معتقدند نرخ ها بیشتر افزایش خواهد یافت. آنها همچنین مشتاق هستند که هزینه های زندگی خود را کنترل کنند. اگر خانه ای را با نرخ ثابت وام مسکن بخرید، آسان تر از اجاره دادن است. در نتیجه تورم، مستاجران شاهد افزایش سریع اجاره بها هستند.» Van Opstal می گوید.

آژانس‌های املاک ERA می‌گویند که افراد در رده سنی 30 تا 35 سال به لطف نرخ‌های پایین توانسته‌اند آنچه را که می‌خواستند انجام دهند. یوهان کریگزمن، مدیر عامل ERA: «افرادی که پس از همه‌گیری یک خانه با باغ بزرگ می‌خواستند، احتمالاً قبلاً خرید خود را انجام داده‌اند. همین امر در مورد افرادی که آماده سرمایه گذاری در یک آپارتمان هستند نیز صدق می کند.
به همین دلیل است که سهم خریداران جوان در حال افزایش است.

سرمایه گذاران مسن تر بی میل تر شده اند. ون اوپستال می‌گوید: «آن‌ها در مورد اینکه تورم به کجا می‌رود، تأثیر آن بر سهام تعجب می‌کنند و کمتر مشتاق خرید برای اجاره هستند».

جوانانی که به نردبان ملک قدم می گذارند، اکنون نرخ های پایین سنگی را از دست داده اند. خریداری که 80 درصد از قیمت خرید وام مسکن 20 ساله را در اکتبر سال گذشته وام گرفته بود، 1.4 درصد سود پرداخت کرد. اکنون این رقم به 3.11 درصد رسیده است.

«در سال‌های اخیر مردم عجله‌ای برای توافق با وام در بانک نداشتند. امروز لحظه ای که توافق اولیه امضا می شود، آنها به بانک می روند تا نرخ های فعلی را قفل کنند.» کریگزمن می گوید.

ون اوپستال معتقد است که تقاضای زیاد خریداران جوان یک پدیده موقتی است: «اگر نرخ‌ها حتی بالاتر بروند، جوانان برای یافتن پول نقد برای خرید مشکل خواهند داشت. تقاضای کمتر می تواند پایانی بر افزایش قیمت ها باشد، اما آیا این اتفاق خواهد افتاد؟
که در ستارگان نوشته شده است.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *