شاخص هزینه زندگی نشان می دهد که بروکسل برای مهاجران گران تر می شود

بروز گزارش می‌دهد که بروکسل به شهری گران‌تر برای زندگی کارگران خارجی تبدیل شده است. پایتخت بلژیک در فهرست سالانه شرکت منابع انسانی مرسر 16 پله صعود کرد و اکنون در رده 39 قرار دارد. بر اساس گزارش مرسر، هنگ کنگ بار دیگر گران ترین شهر جهان برای مهاجران است.

صعود بروکسل در فهرست نتیجه تورم بالا و تضعیف یورو در برابر دلار است (این مطالعه شهر نیویورک آمریکا را به عنوان مرجع در نظر گرفته است). مرسر می‌گوید: «هزینه‌های زندگی برای مهاجران به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر شده است، و بدون تعدیل شاخص‌سازی دستمزد آنها، این امر به قیمت قدرت خرید آنها تمام می‌شود.» کارگران خارجی معمولاً برای هزینه زندگی در کشور محل زندگی و کار خود از طریق کشور خود غرامت دریافت می کنند.

افزایش دورکاری و کار منعطف نیز می تواند عواقبی داشته باشد. مرسر می‌گوید: «بسیاری از کارمندان اولویت‌های خود، تعادل بین کار و زندگی و انتخاب محل زندگی را تجدید نظر کرده‌اند.

این واقعیت که بروکسل گران شده است نیز ممکن است بر جذابیت آن تأثیر بگذارد. مرسر می‌گوید: «در درازمدت، این افزایش هزینه‌ها می‌تواند باعث شود یک شرکت کارکنان بین‌المللی خود را از بروکسل خارج کرده و به شهرهای ارزان‌تر منتقل کند.

هنگ کنگ در رتبه بندی ۲۲۷ شهر برای چهارمین بار در پنج سال گذشته گران ترین شهر است. سال گذشته عشق آباد ترکمنستان این عنوان را به خود اختصاص داده بود. پس از هنگ کنگ چهار شهر سوئیس زوریخ، ژنو، بازل و برن قرار دارند. ده نفر اول را تل آویو، نیویورک، سنگاپور، توکیو و پکن تکمیل می کنند.

شاخص «هزینه زندگی» قیمت ها و خدمات را در شهرها از جمله مسکن، حمل و نقل، غذا، پوشاک، کالاهای خانگی و سرگرمی مقایسه می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *