در میان افزایش آسیب های ناشی از ترافیک، بروکسل به دنبال “پیروزی های سریع” است.

منطقه بروکسل با رسیدن به رکورد 3556 مجروح در ترافیک در 9 ماه اول امسال، امیدوار است با بهبودهای نسبتاً ساده ایمنی جاده، “پیروزی های سریع” را به دست آورد.

بروز گزارش می دهد که الکه ون دن برانت، وزیر تحرک، قصد دارد با 30 منطقه مشکل آفرین مقابله کند و سرعت را در 16 خیابان کاهش دهد.

ون دن برانت در واکنش به افزایش شدید اخیر آسیب های ناشی از ترافیک گفت: «این سال سیاهی برای ایمنی جاده در بروکسل است.

وزیر همواره کاهش تصادفات و بهبود ایمنی جاده ها را بخشی از برنامه خود قرار داده است و بسیاری از ابتکارات طرح تحرک خوب پایتخت قصد دارد در راستای این هدف عمل کند.

اما برای نتایج سریع‌تر در خطرناک‌ترین تقاطع‌ها – آن‌هایی که بیش از 10 تصادف در سال می‌بینند – که هنوز کارهای بزرگی برنامه‌ریزی نشده‌اند، وان دن برانت امیدوار است که رفع سریع کمک کند.

ون دن برانت گفت: «برای جلوگیری از عدم رسیدگی به این نقاط برای سال‌ها، ما تجزیه و تحلیل کردیم که چگونه می‌توان ایمنی جاده‌ها را با موفقیت‌های سریع و پروژه‌های کوچک بهبود بخشید.

این پروژه های خرد به طور مهمی نیازی به مجوزهای بیش از حد یا اسناد اداری ندارند یا تحت نظارت عمومی مشابه با تعمیرات اساسی الگوهای ترافیکی قرار نمی گیرند.

برای مثال، تنظیم بهتر چراغ‌های راهنمایی و قرار دادن اشیاء فیزیکی که مسیرهای دوچرخه‌سواری را از قسمتی از جاده که توسط خودروها اشغال شده است، جدا می‌کند.

پروژه‌های بزرگ‌تری در آینده در نظر گرفته شده‌اند که با هدف بهبود ساختاری بیشتر انجام می‌شوند، اما در حال حاضر هدف این است که از افزایش شدید آمار تصادفات جلوگیری شود.

Van den Brandt با اشاره به Place Général Meiser در Schaerbeek گفت: “Meiser نمونه خوبی از این موضوع است.” او گفت که در حالی که خط کشی های جدید و موقت جاده ها و بلوک های سیمانی برای بهبود ایمنی قرار داده شده است، او گفت که بازسازی کامل به تعویق افتاده است.

ون دن برانت گفت: «ما منتظر مداخله در آنجا نبودیم زیرا بازسازی کامل آن تقاطع زمان می برد.

سخنگوی Pieterjan Desmet توضیح داد که مداخلات دیگر مانند مداخلاتی که در Place Dailly در Schaerbeek انجام شده است، در نظر گرفته شده است که دائمی تر باشند: “در آنجا شامل برداشتن یک خط و قرار دادن ستون ها در جای آن بود. در هر مورد، تمرکز بر این است: افزایش چشمگیر ایمنی جاده در کوتاه مدت.

فهرستی از 30 تقاطع خطرناک برای اولین بار در سال 2015 تهیه شد و تقریباً به همه آنها پرداخته شده است.

ون دن برانت گفت: «تحقیقات تایید می‌کند که ایمنی جاده‌ها در 21 نقطه از این نقاط به طور قابل توجهی بهبود یافته است. در دو سال گذشته کمتر از 10 تصادف در آن نقاط رخ داده است.

هشت نقطه باقی‌مانده هنوز ارزیابی نشده‌اند، زیرا تغییرات در آنجا کمتر از یک سال پیش رخ داده است و به داده‌های بیشتری نیاز است.

Porte de Flandre تنها مورد موجود در لیست 2015 است که هنوز به آن پرداخته نشده است، به همین دلیل است که یک بار دیگر در لیست جدید قرار گرفته است.

ون دن برانت توضیح داد: «پورته دو فلاندر مجموعه ای از جاده های منطقه ای و شهری است.

بنابراین ما به توافقی بین دولت های مختلف درگیر نیاز داریم. تعدادی پیشنهاد روی میز وجود دارد، اما فعلاً نمی‌توانیم شورای شهرداری مولن‌بیک-سن-ژان را متقاعد کنیم. بدون رضایت آنها، ما نمی‌توانیم هیچ گونه پیشرفت مرتبطی انجام دهیم.»

مداخلات دیگر از سال 2023 به بعد برنامه ریزی شده است، و برخی شامل تقاطع هایی هستند که قبلاً در سال های گذشته بهبودهایی داشته اند، برای مثال پورت د نامور.

دسمت گفت: “اینها دوباره در لیست ظاهر می شوند زیرا یک مشکل جدید ظاهر شده است.” بنابراین نوع تصادف متفاوت است، یا مکان دقیق در تقاطع متفاوت است.

از نظر رفع سریع، این بدان معناست که جاده‌های شهری شامل نمی‌شوند، زیرا اینها به توافقات پیچیده‌ای نیاز دارند که Porte de Flandre نیاز دارد. فقط جاده‌های منطقه‌ای برای بهبود موقت ایمنی در حال انجام است.

با این حال، منطقه از شهرداری ها می خواهد که به نقاط خطرناک جاده های شهرداری رسیدگی کنند و حتی در انجام این کار از آنها حمایت می کنند.

به عنوان یک اقدام اضافی، 13 خیابان به منطقه 30 تبدیل خواهد شد، به این معنی که حداکثر سرعت 30 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

در سه خیابان دیگر سرعت از 70 به 50 کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *