300 آسانسور تاریخی در بروکسل از حفاظت ویژه برخوردار هستند

تخمین زده می شود که 300 آسانسور تاریخی و شمارش به عنوان بخشی از میراث فرهنگی بروکسل تایید شده است.

این آسانسورهای قدیمی تحت قوانین جدید برای مدرن کردن چنین زیرساخت‌هایی در پایتخت بلژیک در خطر تخریب قرار داشتند، به همین دلیل است که پاسکال اسمت، وزیر میراث دولتی شهر به دنبال صدور معافیت‌های ویژه بود.

دفتر اسمت توضیح داد: «در پشت نماهای بسیاری از ساختمان‌های قدیمی بروکسل، آسانسورهای تاریخی زیبایی قرار دارند.

این میراث فراموش شده برای مدت طولانی در خطر ناپدید شدن بود. مدرن‌سازی تحمیلی تمامی آسانسورهای بلژیکی به‌طور جبران‌ناپذیری به ویژگی‌های تاریخی، زیبایی‌شناختی و فنی آن‌ها آسیب می‌رساند که باعث ترس بسیاری از دوستداران میراث و (هم) مالکان این آسانسورهای تاریخی شده است.»

به همراه وزیر کار بروکسل پیر-ایو درمن، urban.brussels، homegrade.brussels و سازمان غیرانتفاعی Save Our Elevators، فهرستی از آسانسورهای با ارزش میراثی تهیه شد.

در همان زمان، مقررات فدرال جدید برای تطبیق معافیت‌ها برای نوسازی ایجاد شد.

صاحبان آسانسورهای تاریخی با گواهی ارزش فرهنگی آنها تا پایان سال 2027 فرصت دارند آسانسورهای خود را با استاندارد جدیدی که به طور خاص برای اندازه گیری آنها طراحی شده است، تطبیق دهند، نه اینکه آنها را با همه آسانسورهای دیگر جمع کنند.

اسمت گفت: «من آشکارا بسیار مفتخرم که آسانسورهای تاریخی بروکسل را نجات دادیم و از همه کسانی که در این امر مشارکت داشته اند تشکر می کنم.

این هدیه ای از طرف ما به تمام نسل های آینده ساکنان بروکسل است – و اینکه می توانیم این را در سال هنر نو بروکسل درک کنیم، آن را فوق العاده زیبا می کند.

سیصدمین آسانسور رسمی تاریخی بروکسل به تازگی در ساختمانی در Chaussée d’Anderlecht در مرکز شهر مورد حفاظت قرار گرفته است.

Geertje Milis، ساکن چندین دهه ساختمان برای دریافت گواهی افتخاری 300، به Bruzz گفت که او مدت ها آرزوی زندگی در ساختمانی با چنین آسانسور جذاب و تاریخی را داشت.

میلیس گفت: «خانه و بالابر برند Otis در سال 1927 ساخته شد.

«در تمام مدتی که در اینجا زندگی کرده‌ام، من و سایر ساکنان ملک نیز هرگز گیر نکرده‌ام. این آسانسور ممکن است زیباترین آسانسور نباشد – تزئینات به حداقل رسیده است – اما قابل اعتمادترین و کارآمدترین است.

موجودی تمام آسانسورهای با ارزش تاریخی را می توان به صورت آنلاین به صورت عمومی مشاهده کرد.

اسمت درخواست کرده است که هر کسی که مالک یا مالک آسانسور با ارزش تاریخی است که هنوز در آن لیست نیست، لطفاً از طریق یک فرم آنلاین با منطقه بروکسل تماس بگیرد تا اطمینان حاصل شود که آسانسور آنها نیز به همین ترتیب محافظت می شود.

https://elevators.heritage.brussels/nl
https://homegrade.brussels/nl/onze-adviezen/oude-liften/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *