رایزنی برای «گردشگاه سبز» A12 در لاکن آغاز شد

طرحی برای تبدیل انتهای بزرگراه A12 در بروکسل، در نزدیکی Atomium، به یک “بلوار شهری” با فضای سبز بیشتر و مسیرهای دوچرخه سواری در این هفته در معرض مشاوره عمومی قرار خواهد گرفت.

این تغییر بخشی از طرح حرکتی کلی شهر، Good Move است، که امیدوار است با ترافیک بد بدنام در پایتخت بلژیک مقابله کند و در عین حال با سطوح آلودگی هوا که به طور قابل توجهی بالاتر از بسیاری از شهرهای بزرگ اروپایی دیگر است، مقابله کند.

A12 آنتورپ و بروکسل را به هم متصل می کند. پروژه تبدیل جاده در بروکسل برای اولین بار در نوامبر گذشته اعلام شد و پیش بینی می شود در سال 2024 تکمیل شود. تحقیقات عمومی به طور رسمی از چهارشنبه 7 سپتامبر آغاز می شود.

در متن این پروژه توضیح داده شده است: «این پروژه پیشنهاد می کند دو جهت تردد در یک شاخه از جاده دو طرفه را با هم جمع کند.

برای انجام این کار، دو خطی که از R21 خارج می‌شوند به خیابان Van Praet منتقل می‌شوند، در حالی که سه خطی که از A12 خارج می‌شوند حول یک محور متشکل از خطوط 2×2 با یک خاکریز مرکزی تغییر موقعیت می‌دهند.

ایده محدود کردن سطح جاده، ایجاد جاده‌های «منطقی اما کاملاً کاربردی» و کاهش ترافیک در محله‌های اطراف است.

Laeken و Neder-over-Heebeek در درجه اول تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. فضاهای سبز جدید علاوه بر گذرگاه‌های عابر پیاده و یک پل دوچرخه‌سواری در دوربرگردان گروس تیلول در نظر گرفته شده است.

خیابان ون پرات از سه به دو خط کوچک می‌شود، یکی در هر جهت. خط مرکزی دوتایی برای خودروها در خیابان دس کروکس دو فئو به طور کامل حذف می‌شود و به فضایی برای عابران پیاده تبدیل می‌شود.

“علاوه بر بازسازی جاده ها و ایجاد پارک وی، این پروژه بسته شدن خیابان مادرید را به روی تردد خودروها بین خیابان آتومیوم و خیابان دو گروس تیله – به جز برای ترافیک محلی” در نظر می گیرد. متن پروژه توضیح می دهد

استعلام عمومی تا 6 اکتبر ادامه خواهد داشت و پس از آن در صورت تایید همه چیز می توان مجوزهای امتیازی صادر کرد.

در حالی که این پروژه از حمایت الکه وان دن برانت، وزیر حمل و نقل بروکسل برخوردار است، پاسکال اسمت، وزیر امور شهرسازی شهر بروکسل، همچنان مخالف است و می گوید که به پارکینگ خودرو نیاز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *