کاهش مالیات بر ارزش افزوده می تواند حمل و نقل عمومی بلژیک را ارزان تر کند

وزیر جابجایی بلژیک، ژرژ گیلکینت، پیشنهاد کرده است که این کشور مالیات بر ارزش افزوده را که در حال حاضر از همه بلیط های حمل و نقل عمومی دریافت می شود، لغو کند.

گیلکینت گفت: قطار و حمل‌ونقل عمومی راهی برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی است. “این برای اقتصاد و محیط زیست خوب است. من می خواهم بلژیکی ها را تشویق کنم که سوار قطار شوند.”

در یک بلیط قطار 10 یورویی، 0.57 یورو صرفه جویی می شود. با توجه به اینکه 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده در حال حاضر در عمل بسیار کم است، از گیلکینت پرسیده شد که آیا حذف آن بیشتر یک حرکت نمادین است تا عملی.

وی گفت: این یکی از مواردی است که به افزایش تعداد کاربران حمل و نقل عمومی کمک می کند. «قطار باید به ستون فقرات تحرک تبدیل شود.

هنگامی که شما پرواز می کنید، هیچ عوارضی برای سوخت وجود ندارد. حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم، پس از تابستانی که در حال تجربه آن هستیم، اعمال همان اقدامات برای سوار شدن به قطار است.

وزیر تحرک گفت که لغو مالیات بر ارزش افزوده بخشی از مجموعه اقداماتی است که شامل بلیط قطار فصلی برای کارگران پاره وقت نیز می شود.

او همچنین تمایل خود را برای کاهش قیمت ها به طور کلی به منظور ایجاد انگیزه برای استفاده بیشتر از قطار، با هدف خرید بلیط هایی که در نهایت کاملاً رایگان هستند، ابراز کرد.

گیلکینت از اقدامات اسپانیایی و آلمانی که قطارها را واقعاً قابل دسترسی می‌کند ستایش کرد و اشاره کرد که در بلژیک نیز بر روی “بهبود کیفیت خدمات” کار می‌کنند.

در حال حاضر این پیشنهاد – که برای SNCB و اپراتورهای حمل و نقل عمومی منطقه ای Stib، De Lijn و Tec اعمال می شود – همچنان در حال بحث است. تخمین زده می شود که سالانه 100 میلیون یورو از درآمدهای مالیاتی از دست رفته هزینه داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *