ساختن آینده ای عاری از دود: علم پشت محصولات جایگزین تنباکو

محصولات عاری از دود مانند سیگارهای الکترونیکی و دستگاه‌های ویپینگ دیگر تازگی ندارند، اما نحوه تنظیم آنها در سراسر جهان داستانی است که دائماً در حال تغییر است.

به عنوان مثال، بلژیک، خانه نهادهای اروپایی، در حال حاضر رویکردی کمتر از مشتاقانه اتخاذ می کند. این قانون محصولات جایگزین را مانند سیگارهای سنتی تنظیم می کند، بنابراین قوانین سختگیرانه و مالیات بالا حاکم است.

با توجه به نظرسنجی بنیاد ضد سرطان در سال 2022، با 24 درصد از جمعیت بلژیک که سیگار می کشند، پرداختن به موضوع بهداشت عمومی برای قانونگذاران این کشور به چیزی شبیه یک سیب زمینی داغ تبدیل شده است.

اگرچه شورای عالی سلامت آن در سال 2022 گزارشی مشورتی منتشر کرد که در آن نقش جایگزین‌ها در تشویق سیگاری‌ها به ترک سیگار را تشخیص داد، بلژیک همچنان بسیاری از محصولات بدون دود را در بازار ممنوع می‌کند.

در مرکز این بحث تحقیقات علمی در حال انجام در مورد مضرات نسبی این محصولات توسط تعداد فزاینده ای از دانشمندان است. جای تعجب نیست که شرکت های جهانی دخانیات در خط مقدم هستند و بیش از یک دهه است که مطالعات مالی را تامین می کنند. یکی از مهمترین آنها فیلیپ موریس اینترنشنال (PMI) است که یک مرکز تحقیقاتی و توسعه پیشرفته در نوشاتل سوئیس به نام مکعب را اداره می کند.

PMI بیش از 9 میلیارد یورو در توسعه و آزمایش علمی محصولات عاری از دود از سال 2009 با استخدام یک تیم اختصاصی متشکل از بیش از 900 دانشمند، مهندس و کارمند پشتیبانی سرمایه گذاری کرده است.

این شرکت قصد دارد نیمی از فروش خود را از طریق محصولات جدید که منحصراً برای افراد سیگاری بزرگسالی است که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند ترک کنند، به دست آورد. پیام آن این است: «اگر سیگار نمی کشید، شروع نکنید. اگر سیگار می کشید، آن را ترک کنید. اگر ترک نکردی، تغییر کن.»

علم

فراتر از فضای شیشه ای آینده نگرانه کنار دریاچه که مکعب را در خود جای داده است، ویژگی که بیشترین علاقه بازدیدکنندگان را برمی انگیزد، یک نمایشگاه رومیزی ساده است.

این تفاوت بین استنشاق سیگار سنتی و سیگار الکترونیکی را نشان می دهد. اولین مورد در دمای بین 600 تا 800 درجه می سوزد و دود تند تنباکو آزاد می کند که ذرات کربن زرد تیره را روی یک فیلتر رسوب می کند.

دومی تا 350 درجه گرم می شود و بخاری از خود ساطع می کند که به سختی رسوبی بر جای می گذارد. این آئروسل یک IQOS، محصول شاخص تنباکوی گرم شده PMI است.

گرم کردن به جای سوزاندن

نقطه اصلی تغییر آن به جایگزین ها، کاهش سموم مضر و سرطان زا است که مسئول بیماری های مرتبط با سیگار هستند. دستگاه IQOS به طور متوسط ​​90 تا 95 درصد مواد سمی را در مقایسه با دود سیگار کاهش می دهد.

دود سیگار حاوی بیش از 6000 ماده شیمیایی است که بیش از 100 مورد از آنها به عنوان مضر یا بالقوه مضر طبقه بندی می شوند. گرم کردن تنباکو به جای سوزاندن آن باعث تولید مواد شیمیایی خطرناک کمتری می شود.

ایگناسیو گونزالس سوارز، سرپرست بخش مشارکت علمی توضیح می‌دهد: «با سیگارهای الکترونیکی یا تنباکوی گرم شده، هنوز هم می‌توانید نیکوتین را تحویل دهید، اما احتراق را از بین می‌برید و به میزان قابل توجهی سطوح سمی را کاهش می‌دهید». نیکوتین اعتیادآور است و خطری ندارد، اما علت اصلی مشکلات سلامتی نیست.

مطالعات بالینی مستقل در ایالات متحده و ژاپن سه گروه از افراد سیگاری بزرگسال را در طول 90 روز ارزیابی کردند: یکی به سیگار کشیدن ادامه داد. دومی سیگار را ترک کرد. سومی به طور کامل به IQOS تغییر یافت. نمونه های خون و ادرار نشانگرهای زیستی را برای قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر اندازه گیری کردند. به گفته گونزالس سوارز، که می گوید ارتباط مطالعات علمی ارزیابی شده مستقل در حال حاضر کلیدی است: «هنگامی که مردم متوقف یا تغییر دادند، واکنش مشابهی وجود داشت، با کاربران IQOS که 95 درصد در معرض کاهش قرار گرفتند.

Cube PMI

طیف وسیعی از محصولات جایگزین

از زمان شروع تبدیل PMI، این شرکت در حال توسعه دستگاه‌های خود بوده است، با بازخورد مشتریان در توسعه محصولات جدیدی که نیاز به شارژ مجدد کمتری دارند، در نسخه‌های جیبی عرضه می‌شوند و تجربه روان‌تری را ارائه می‌دهند.

گونزالس سوارز می‌گوید: «برخی از مصرف‌کنندگان محصولی می‌خواهند که تجربه‌ای را تا حد امکان به سیگار سنتی ارائه دهد. دیگران می‌خواهند نیکوتین مصرف کنند اما چیزی را می‌خواهند که با سیگار کاملاً متفاوت باشد.» مراقبت برای به حداقل رساندن استفاده توسط مخاطبان غیرمعنا مانند افراد غیر سیگاری، سیگاری های سابق و جوانان انجام می شود.

او می گوید: «بهترین محصول برای شما محصولی است که شما را از سیگار دور نگه می دارد. او استفاده از اسنوس را در سوئد (در بقیه کشورهای اتحادیه اروپا ممنوع است) ذکر می کند، که کمترین میزان سیگار کشیدن برای مردان را در اروپا دارد. سایر ترجیحات در سطح کشور برای محصولات خاص شامل سیگارهای الکترونیکی در بریتانیا و محصولات تنباکوی گرم شده در ژاپن است.

او نیاز دائمی به انواع را یک فرصت می بیند. “این راهی برای هدایت نوآوری در دسته های مختلف است و یک قطعه اساسی از هدف ما است. ما اساساً می خواهیم سیگار را منسوخ کنیم.»

تنوع در مقررات

هر کشوری مقررات خود را تعیین می کند که برخی از آنها به سمت سیاست ها و جایگزین های کاهش آسیب بازتر هستند. در سال 2020، سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز IQOS را به عنوان یک محصول با خطر اصلاح شده صادر کرد و این امکان را به آن داد تا پیام کاهش قرار گرفتن در معرض مواد مضر را به همراه داشته باشد.

در اروپا، رژیم‌های مالیاتی سنتی که برای محدود کردن شیوع سیگار اعمال می‌شوند، در برخی کشورها تأثیر محدودی دارند. بر اساس ارقام یوروبارومتر 2020، 23 درصد از پاسخ دهندگان محصولات تنباکوی سنتی سیگار می کشیدند که نشان دهنده کاهش 3 درصدی از سال 2017 است.

این پوشش توسط PMI پشتیبانی می شود. این پشتیبانی بولتن را قادر می‌سازد تا منابع ویرایشی بیشتری را برای پوشش گسترده‌تر و عمیق‌تر موضوع اختصاص دهد. بولتنمحتوای سرمقاله مستقل از حامیان آن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *