کمپین ها اعتراض خود را علیه جدیدترین خط تراموا بروکسل از دست می دهند

ساکنان Neder-Over-Heebeek، در شمال بروکسل، درخواست خود را نسبت به ساخت یک خط تراموا جدید که محله را به مرکز شهر متصل می کند، از دست داده اند.

شورای دولتی بلژیک درخواست فعالان محلی را که می خواستند ساخت خط ۱۰ تراموا استیب را به حالت تعلیق درآورند، رد کرده است.

مردم محلی مخالفت شدیدی با این طرح ها داشتند و بیش از 2500 نفر طومار اعتراضی را امضا کردند و تابلوهای “نه به تراموا در NOH” (Neder-Over-Heebeek) را در پنجره های محلی نصب کردند.

فیلیپ کلوز (PS)، شهردار بروکسل، تصمیم دادگاه برای غلبه بر مخالفت آنها را اعلام کرد.

کلوز در پستی در توییتر گفت که مقامات هیچ یک از شش دلیل ارائه شده برای توجیه تعلیق پروژه را نپذیرفته اند.

پیش از این، کلوز پذیرفته بود که خط جدید جامعه را از هم جدا کرده است و گفته می‌شود: «من نمی‌توانم همه را راضی کنم. من قبل از انتخابات اعلام کردم که این در برنامه های من است [the opposition] جای تعجب نیست همیشه افرادی خواهند بود که ناراضی باشند.»

به گفته شورای دولتی، دادگاه عالی اداری بلژیک، دولت بروکسل “در محدوده اختیارات اختیاری خود باقی مانده است و هیچ اشتباهی در ارزیابی شناسایی نشده است”.

Neder-Over-Heebeek ضمیمه شهر بروکسل با جمعیت 17000 نفر است و بین Laeken، Vilvoorde و کانال Brussels-Scheldt واقع شده است.

طرح ساخت خط 10 تراموا شامل 9 ایستگاه جدید است: Hôpital Militaire، Mercator، Antoon Van Oss، Trassersweg، Nelson Mandela، Chemin Vert، Peter Benoit، Zavelput و Ancre.

این خط سپس به شبکه موجود در مبادله حمل و نقل عمومی Heebeek می پیوندد و تا Rogier ادامه می یابد و مسیر خط 3 تراموا را از طریق Jules de Trooz دنبال می کند.

Stib تخمین زده است که پس از تکمیل، این خط توسط بین 1600 تا 2400 مسافر در ساعت در ساعات شلوغی استفاده خواهد شد.

دادگاه، که اعضای آن شامل حقوقدانان سطح بالا هستند، اظهار داشت که گسترش تراموا موجه است و ارزیابی تأثیر این پروژه “معنی دارد”.

در این بیانیه آمده است: «این فایل امکان درک دلایل انتخاب تراموا و مسیر و رد شدن گزینه‌های جایگزین را فراهم می‌کند».

واکنش بیشتر به این تصمیم از سوی Arnaud Pinxteren (Ecolo)، مدیرکل شهر بروکسل برای مشارکت شهروندان صورت گرفت، که گفت نتیجه به رسمیت شناختن کار مشاوره ای است که شهر بروکسل و منطقه بروکسل با شهروندان محلی انجام داده بودند.

او گفت: «کار مشارکتی انتخاب تراموای Neder-Over-Heebeek را توجیه کرده است و یک مسیر به طور جمعی توافق شده است.

ما به همراه ساکنان درباره تحولاتی که ورود خط تراموا به همراه دارد فکر کرده ایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *