سازمان دیده بان هسته ای اعتراف کرد که تلفن همراه باعث تعطیلی راکتور شده است

راکتور 3 به طور غیرمنتظره ای در 3 اکتبر پس از اندازه گیری ها نشان داد که فشار در یک مولد بخار کاهش یافته است، تعطیل شد. راکتور به مدت دو هفته آفلاین ماند تا اینکه علت آن پیدا شد. همین دیروز بود که راکتور می توانست دوباره راه اندازی شود.
FANC این حادثه را یک حادثه INES 1 نامید که پایین ترین سطح در مقیاس حوادث است.

FANC گفت حسگرها کاهش فشار را در لوله ای که به ژنراتور بخار متصل است اندازه گیری کردند. این یک اندازه گیری نادرست ناشی از تداخل الکترومغناطیسی بود. تا زمانی که ساموئل کوگولاتی، قانونگذار سبز، تحت فشار قرار نگرفت، جزئیات کمی دیگر در دست بود. او در یک یادداشت داخلی که توسط اپراتور Engie برای کارکنان کارخانه ارسال شده بود، دلایل این حادثه را خوانده بود. این یادداشت به کارکنان یادآوری می‌کند که تلفن‌های همراه را به مناطقی نبرند که در آن‌ها مجاز نیست، هشدار در مورد تشعشعاتی که می‌تواند باعث تداخل شود و احتمالاً علت تعطیلی خودکار در 3 اکتبر بوده است.

سپس FANC موظف شد در جلسه کمیسیون پارلمان فدرال جزئیات بیشتری را در مورد این حادثه به کوگولاتی ارائه دهد. FANC اعتراف کرد که یک سیگنال اشتباه باعث تعطیلی راکتور شد و کشف علت زمان زیادی طول کشید.

Kim Buyst سبز فلاندری اکنون FANC را متهم می کند که به سؤالات مربوط به تعطیلی Tihange و Doel با شفافیت کامل پاسخ نداده است: «این غیرقابل قبول است. ارائه اطلاعات صحیح در مورد حوادث مربوط به ایمنی کارگران و محیط زیست وظیفه اصلی FANC است. ما در آینده به دنبال یک نگرش فعال تر از FANC هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *