ممکن است نقاشی دیواری جورج فلوید به عنوان بخشی از توسعه املاک جدید حذف شود

یک نقاشی دیواری در بروکسل که جورج فلوید را به تصویر می‌کشد ممکن است در نتیجه پروژه ساختمانی جدیدی که برای این منطقه برنامه‌ریزی شده است ناپدید شود.

جورج فلوید یک مرد سیاهپوست 46 ساله بود که در بهار 2020 در ایالات متحده توسط یک افسر پلیس کشته شد که منجر به جهانی شدن جنبش Black Lives Matter علیه تبعیض پلیس و خشونت دولتی علیه رنگین پوستان شد.

نقاشی دیواری که تصویر فلوید را نشان می دهد در گوشه خیابان د لا رینه و خیابان کاخ اوتر پونتز، نزدیک کلیسای نوتردام د لاکن قرار دارد.

اما این گوشه متعلق به بخش املاک شهر بروکسل است، یک نهاد عمومی که اخیرا تصمیم گرفت یک پروژه املاک و مستغلات را در این سایت راه اندازی کند.

این پروژه مستلزم ایجاد پنج اقامتگاه با فضای مشترک و پارکینگ دوچرخه مشترک، به عنوان بخشی از قرارداد نوسازی شهری Citroën-Parc Maximilien-Vergote است.

ساخت آن احتمالاً نقاشی دیواری را که در ژوئن 2020 افتتاح شد، پنهان می کند، یک اثر هنری خیابانی با امضای هنرمند Novadead که جورج فلوید و دو دست را در حالی که یک گل رز در دست دارند، به تصویر می کشد.

دلفین هوبا (PS)، پیرزن فرهنگی شهر بروکسل، به RTBF گفت: «این نقاشی دیواری است که من بسیار به آن وابسته هستم.

“این ابتکار عمل من بود که پروژه نقاشی دیواری را راه اندازی کنم. برای بروکسل مهم بود که در مورد قربانیان تبعیض موضع گیری کند. اما اکنون، کار انجام خواهد شد، خانه ها ساخته خواهد شد. نتیجه این است که نقاشی دیواری دیگر قابل مشاهده نخواهد بود.»

حوبه گفت که به دنبال راه حل هایی هستند که یا خود نقاشی دیواری یا پیام و هدف آن حفظ شود.

یک راه حل بالقوه می تواند ایجاد یک نقاشی دیواری جدید و مشابه در جای دیگری باشد، اما دیگران اشاره می کنند که زمانی که نقاشی دیواری برای اولین بار ایجاد شد، این کار با طول عمر از پیش تعیین شده دو ساله انجام شد، که اکنون به پایان رسیده است.

هر چقدر نمادین آن مهم باشد، این اصطلاح محدود برای اثر هنری به خوبی شناخته شده بود و به وضوح بیان می شد. اما هوبا با این وجود علاقه مند به گسترش آن به عنوان وسیله ای برای تاکید مجدد بر تعهد شهر به مبارزه با خشونت پلیس علیه جوامع حاشیه نشین است.

هوبا گفت: «ماهیت هنر خیابانی این است که زودگذر است.

قرارداد امضا شده با هنرمند Novadead برای دو سال بود. کار ساخت و ساز مسکن برای تابستان 2023 برنامه ریزی شده است. بنابراین ما هنوز زمان زیادی برای فکر کردن به راه حل و گزینه بهتر داریم.

این می تواند به معنای بازتولید نقاشی دیواری روی دیوار دیگر یا ایجاد یک پروژه کاملاً جدید با پیامی مشابه باشد.

حوبا تأکید کرد: «باید گفت که اگر نقاشی‌های دیواری را به‌صورت یکسان بازتولید نکنیم، به این معنا نیست که دیگر ارزش‌هایی را که نقاشی دیواری نشان می‌دهد، حمل نمی‌کنیم».

نوادد، هنرمند پشت این نقاشی دیواری، گفت که در حالی که از ناپدید شدن این هنر ناراحت است، می‌دانست که تنها برای دو سال در نظر گرفته شده است.

نوادد گفت: «دلم را برای این کار گذاشتم، موضوع بسیار حساس بود – به عبارت دیگر، من دو سال پیش موافقت کردم که نقاشی دیواری را با آگاهی کامل از حقایق ایجاد کنم. بازسازی آن در جای دیگر

هنگامی که مجسمه ای در یک دوربرگردان دارید و میدان دوباره توسعه می یابد، ما مطمئن می شویم که مجسمه پس از ساخت در همان مکان باقی می ماند. همه چیز بستگی به اهمیتی دارد که به کار و هنرمند می دهید.

“در حالت ایده آل، من طرفدار این هستم که کار در آنجا بماند. همچنین طرفدار این هستم که روزی در جای دیگری تکثیر شود. اما باید بدانید که نقاشی مجدد یک نقاشی دیواری جدید مانند کپی کردن است. این یک چیز نیست. ”

تحقیقات عمومی در مورد پروژه ساختمانی که شاهد حذف نقاشی دیواری خواهد بود در 27 اکتبر با کمیسیون مشاوره برای 8 نوامبر به پایان می رسد.

کمیته محله قبلاً به La Capitale گفته بود که با پروژه املاک و مستغلات، عمدتاً به دلایل زیبایی شناختی، مخالف است.

به گفته ساکنان، توسعه املاک منظره کلیسای نوتردام د لاکن را خراب می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *