ساکنان بروکسل نامه کلاهبرداری دریافت می کنند که از آنها درخواست پرداخت مالیات بر دارایی می کند

ساکنان بروکسل – و به ویژه محله Schaerbeek – از دریافت نامه های تقلبی از طریق پست گزارش داده اند که از آنها خواسته شده تا مالیات مسکن را ظرف هفت روز بپردازند.

پلیس تایید کرده است که کمپین پستی یک کلاهبرداری است و می‌گوید که تحقیقاتی را در مورد این موضوع آغاز کرده است.

نامه – که به زبان فرانسوی نوشته شده است – انتخاب پرداخت را از طریق استفاده از شماره حساب یا اسکن آسان یک کد QR ارائه می دهد.

حساب مورد نظر مربوط به WISE است، یک شرکت انتقال پول که به افراد اجازه می دهد وجوه خود را بین حساب های بانکی که در کشورهای مختلف قرار دارند، انتقال دهند.

این به “سکونت مالیاتی à charge des chefs de ménage” اشاره دارد، اما چنین مالیاتی وجود ندارد.

کلاهبرداران احتمالاً از «مالیات منطقه‌ای برای سرآشپزها و منزوی‌ها» الهام گرفته‌اند که در سال 2016 لغو شد.

اما ساکنان ناآگاه ممکن است فریب نامه را بخورند، اگر فقط به طور خلاصه به آن نگاه کنند و به سادگی پرداخت کنند و ادامه دهند.

نامه در یک نگاه حرفه ای و قانونی به نظر می رسد، اما ظاهراً از شهر بروکسل آمده است و در عین حال درخواست مالیات ویژه شهرداری Schaerbeek را دارد.

یکی دیگر از نشانه های حکایتی این است که آدرس ذکر شده صندوق پستی 1444 – 1000 بروکسل است، که آدرس دفتری است که وظیفه اجرای پارکینگ و نه مسائل مسکن را بر عهده دارد.

این نامه همچنین حاوی اشتباهات دستوری، غلط های املایی، حروف بزرگ و فاصله های دوتایی است، در حالی که مدیریت شهری عموماً مراقب است که اسناد رسمی به درستی تصحیح و ویرایش شوند.

علاوه بر این، فقط به زبان فرانسوی ارسال می شد، در حالی که هرگونه مکاتبه رسمی برای امور شهری یا شهرداری نیز به زبان هلندی ارائه می شد.

مردم ابتدا در یک گروه فیس‌بوک برای افرادی که در Schaerbeek زندگی می‌کردند هشدارهایی را درباره این نامه به اشتراک گذاشتند، با برخی از ساکنان قدیمی اشاره کردند که در تمام سال‌هایی که در آنجا زندگی کرده‌اند هرگز چنین نامه‌ای را ندیده‌اند، که بلافاصله به آنها مشکوک شد.

یکی از اهالی گفت که شکایتی رسمی ارائه کرده اند و از دیگران نیز خواسته اند که همین کار را انجام دهند تا افراد آسیب پذیر قبل از اینکه گرفتار کلاهبرداری شوند، مطلع شوند.

اطلاعات بیشتر در مورد کلاهبرداری را می توانید در وب سایت رسمی FPS Economy به زبان فرانسوی و هلندی بیابید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *