شهر بروکسل از ژانویه به فضاهای زندگی مشترک مالیات می دهد

شهر بروکسل برنامه خود را برای مالیات بر فضاهای زندگی مشترک از ژانویه سال آینده ادامه می دهد.

بروکسل در حال حاضر حدود 300 فضا دارد که عمدتاً در آن کارگران جوان خارجی ساکن هستند که قصد ندارند برای مدت طولانی در منطقه بمانند.

برخلاف آپارتمان‌های سنتی، این نوع خاص از مسکن – معمولاً در خانه‌های فردی – شامل ساکنانی می‌شود که قبل از نقل مکان با یکدیگر آشنا نبودند.

خانه ها اغلب دارای امتیازاتی مانند اتاق ورزش یا سینما، اتاق بازی یا فضای کار مشترک هستند. این آپارتمان های لوکس اغلب شامل خدماتی مانند نظافت، اینترنت، خدمات پخش جریانی یا حتی صبحانه می شود.

شهر بروکسل اعلام کرد که از سال 2023 مالیات سالانه 1520 یورو برای هر اتاق زندگی را وضع خواهد کرد.

قبل از آن، این نوع اقامتگاه مالیات متفاوتی با اجاره سنتی که توسط خانواده ها اشغال می شد، نداشت.

آنس پرسونز، مدیر برنامه ریزی شهری در شهر بروکسل، گفت: “ما متوجه شده ایم که هتل ها و هتل های آپارتمانی مشمول مالیات هستند، اما زندگی مشترک ندارند.”

با این حال، زندگی مشترک منبع مهم درآمد مالی است. بنابراین منطقی بود که از آنها نیز مالیات بگیریم. شهر به خودی خود مخالف زندگی مشترک لوکس نیست، اما من دوست دارم بتوانم این فعالیت را کنترل کنم تا از افزایش بیش از حد فشار املاک در محله های خاص جلوگیری کنم.

ساکنان دیرینه بروکسل شکایت دارند که فضاهای زندگی مشترک با مزاحمت های اضافی به شکل سر و صدا و زباله های اضافی همراه است.

بر اساس شمارش شارلوت کاسیر، محقق ULB، که چندین سال در حال مطالعه این پدیده بوده است، 300 چنین فضایی در مجموع حدود 2900 اتاق جداگانه دارند.

کاسیر می گوید: «اولین موسسات زندگی مشترک درهای خود را در سال 2016 افتتاح کردند، اما واقعاً از سال 2019، 2020 و به ویژه سال 2021 است که عرضه این نوع اقامتگاه بیشترین افزایش را داشته است.

در سال 2022، رشد عرضه مشترک ادامه دارد، اما با سرعت کمتری نسبت به سال 2021.

این فضاهای زندگی مشترک عمدتاً در مجاورت محله اروپایی، به ویژه در ایکسل، بروکسل-سیتی، اتربیک و سن ژیل یافت می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *