نمایشگاه جانی هالیدی: ادای احترام به یکی از نمادهای موسیقی مورد علاقه فرانسه

فعالیت موسیقی راک اند رول فرانسوی در نمایش فراگیر Johnny Hallyday l’Exposition که تا 15 ژوئن در اکسپوی بروکسل اجرا می شود، در کانون توجه قرار می گیرد.

با برجسته کردن سفر هنری این خواننده، یادگاری‌ها و نمایش‌های متحرکی را ارائه می‌کند که حرفه‌ای را جشن می‌گیرد که ۵۷ سال طول کشید. مرگ هالیدی در سال 2017 بر اثر سرطان ریه، طرفداران او را در فرانسه و سراسر جهان کم رنگ نکرده است.

Laeticia Hallyday مصمم بود میراث شوهر فقید خود را به نمایشگاهی تبدیل کند که طرفداران و طرفداران جدید بتوانند از آن لذت ببرند و اشیا و سوغاتی هایی را که او در 20 سال گذشته جمع آوری کرده است ارائه دهد.

او با سازمان‌دهنده نمایشگاه تمپورا همکاری کرد تا این نمایش را اجرا کند، همچنین ژان کلود کامو، تهیه‌کننده قدیمی ستاره راک، که این پروژه را راهی برای “زنده نگه داشتن جانی” می‌داند.

طراحی نمایشگاه اصلی است. تیم تصمیم گرفت از فضای 3000 متر مربعی با شکل دادن به گیتار، ساز مورد علاقه هالیدی، بهره برداری کند. بازدیدکنندگان سفر را از سر ساز شروع می‌کنند، در تاریکی پوشیده شده و با تصاویر تک رنگ ستاره روی صحنه احاطه شده‌اند. سپس یک پرده بالا می رود و آنها از گردن ساز عبور می کنند، راهرویی پر از نورافکن های متحرک و مسیر آبی با نور LED. این به وضوح لحظات پایانی خواننده را قبل از پا گذاشتن روی صحنه برای یکی از نمایش های اسطوره ای خود بازسازی می کند.

جانی هالیدی

در داخل بدنه نمایشگاه، نمایشگرهای متوالی ردیف شده اند که از نظر طرح، محتوا و رنگ متفاوت هستند. تابلوهای نئونی، آلبوم های متعدد و کپی های خیره کننده از سه هارلی دیویدسون او، هر بخش را بر اساس دوره های خاصی از زندگی هالیدی به نمایش می گذارد. همچنین تفریحات کاملی از اتاق خواب کودکی خواننده وجود دارد (تصویر بالا) و مطالعه شخصی در ویلای فرانسوی اش (تصویر زیر).

جانی هالیدی

با این حال، 50 لباس از معروف‌ترین لباس‌های او – که به شدت از الویس الهام گرفته شده‌اند – در مرکز قرار دارند، از جمله یکی از کنسرت‌های پارک دو پرنس در سال 1993 که تکامل سلیقه او را برای طرح‌های رنگارنگ نشان می‌دهد.

جانی هالدی

از ابتدا تا انتها مشخص است که تمپورا و بقیه اعضای تیم قصد داشته اند شخصیت و حرفه جانی هالیدی را تداعی کنند. نمایش حاصل، صدها یادگاری حرفه ای را با طیف گسترده ای از تصاویر و رویکرد هنری چشمگیر ترکیب می کند تا یک سفر موسیقی فراموش نشدنی را برای طرفداران خود ایجاد کند.

Johnny Hallyday l’Exposition
تا 15 خرداد
نمایشگاه بروکسل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *