طرح حرکتی جدید بروکسل به نام «حرکت خوب» تاکنون 6.5 میلیون یورو هزینه داشته است

ارقام جدید نشان می دهد که طراحی مجدد زیرساخت های حرکتی بروکسل در مواجهه با آلودگی، ازدحام و حوادث ناشی از ترافیک تاکنون حدود 6.5 میلیون یورو هزینه داشته است.

Good Move، همانطور که طرح تحرک منطقه ای نامیده می شود، برای اولین بار توسط دولت بروکسل در سال 2020 تصویب شد و شامل تغییراتی در گردش ترافیک در سراسر شهرداری ها است.

ایده این است که شهر را برای مردم خارج از وسایل نقلیه سرزنده‌تر، دوستانه‌تر و ایمن‌تر کنیم. بروکسل یکی از شلوغ‌ترین پایتخت‌های اروپایی است، و ترافیک کم باعث آلودگی – هم آلودگی صوتی و هم CO2 – در بسیاری از محله‌های صلح‌آمیز و حتی اطراف مدارس می‌شود.

این طرح بدون جنجال نبوده است. اعتراضات مختلفی علیه تغییر الگوهای ترافیکی و تعمیرات اساسی در فضاهای عمومی صورت گرفت که صاحبان وسایل نقلیه آن را برای سفر با خودرو ناخوشایند توصیف کردند.

این طرح در فازهای آزمایشی کوچک در چندین شهرداری در حال اجراست. وزیر تحرک الکه ون دن برانت (گرون) در پاسخ به سوال دیوید ویتزمن (MR) برآورد هزینه ها را تاکنون ارائه کرد.

اما ویتزمن که مخالف طرح تحرک است، گفت که این رقم شامل مواردی مانند یارانه های زیرساختی اضافی برای شهرداری ها، پشتیبانی فنی از منطقه، مشاوره با ساکنان و هزینه مطالعات تحرک نیست.

ویتزمن به بلگا گفت که برآورد دقیق تر 14 میلیون یورو است.

Weytsman گفت: «ما می‌دانستیم که Good Move برای تحرک مضر است – اکنون همچنین می‌دانیم که برای کیف پول ساکنان بروکسل مضر است.

ما نمی خواهیم این طرح را بدون بررسی کامل ادامه دهیم.»

دیگران مخالف این طرح، مانند آن شارلوت دورسل (MR) زمانی که صحبت از اجرای Good Move به میان می آید، متهم به “سوء مدیریت” شده اند.

دورسل گفت که این طرح “با واقعیت هزاران نفر از ساکنان آسیب دیده سازگار نیست” و نحوه اجرای آن “غیرقابل قبول” است.

به عنوان مثال، او به Cureghem، در اندرلخت، جایی که شهرداری طرح را پس از اعتراضات پس گرفت، و Woluwe-Saint-Lambert اشاره می کند، که از کار بر روی نتایج یک مطالعه منطقه ای، که همچنین هزینه داشت، خودداری کرد.

دفتر ون دن برانت نتوانست شماره پیشنهادی ویتزمن را تأیید کند. وی آن را با بیان اینکه 5.7 میلیون یورو برای کمک های مالی زیربنایی به شهرداری ها، 300000 یورو برای کمک های مالی عملیاتی به شهرداری ها، 1 میلیون یورو برای قرارداد کمک، 750،000 یورو برای مطالعات تحرک و 1 میلیون یورو برای تقویت مشارکت و اطلاعات استفاده شده است، تجزیه می کند. برای باشندگان و بازیگران اقتصادی در ولسوالی های مربوطه.

اما حامیان این طرح می‌گویند که با توجه به هزینه‌های سنگین پروژه‌هایی که فقط به نفع صاحبان وسایل نقلیه است، مانند بازسازی تونل آنی کوردی، با قیمت ۵۰۰ میلیون یورو، اعداد و ارقام بیش از حد افزایش می‌یابد.

آرنو ورستراته (گرین) نماینده بروکسل گفت که 6.5 میلیون یورو در مقایسه با آن “کوچک” است.

«محله ای سالم تر و دلپذیر، برای کمتر از 0.005 درصد از بودجه سالانه تحرک؟ ورستریت در توییتر گفت که ارزشش را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *