لیمبورگ برای استقبال از قهرمان جدید اسنوکر جهان، “بلژیک بلژیک” لوکا برسل آماده می شود.

یک جشن شادی برای بازگشت به خانه برای قهرمان ورزشی مااسمچلن، لوکا برسل، قهرمان جدید اسنوکر 2023 جهان در راه است.

این بازیکن 28 ساله اولین مرد اروپایی است که این عنوان را کسب می کند و همچنین جوان ترین قهرمان جهان از زمان قهرمانی شان مورفی در سال 2005 است.

این یک فینال فوق العاده در سالن The Crucible Theater در شفیلد، انگلستان، عصر دوشنبه بود. برسل با برتری 16-10 زودهنگام به برتری رسید، اما توانست با نتیجه وسوسه انگیز 16-15 به فریم های پایانی نزدیک شود. این بازیکن بلژیکی اعصاب خود را حفظ کرد و در نهایت حریف خود، مارک سلبی از انگلیس را با 18 فریم بر 15 شکست داد.

پس از بلند کردن جام در مقابل چشمان والدین و دوست دخترش لورا، برسل، که قهرمان برتر جهان، رونی اوسالیوان را در مسیر رسیدن به پیروزی شکست داد، در مصاحبه ای احساسی اعتراف کرد: “من خیلی عصبی بودم زیرا می خواستم این اتفاق برای من بیفتد. اروپا و بلژیک. من نمی توانم صبر کنم تا ببینم چه اتفاقی می افتد.»

شهروند افتخاری

چی است قرار است این اتفاق بیفتد که شهردار Maasmechelen، Raf Terwingen، در یک مهمانی مدنی ویژه به برسل شهروند افتخاری شهر استان لیمبورگ اهدا خواهد کرد.

تروینگن به بولتن گفت: «این برد برای شهر، بلژیک و اروپای غربی عالی است. این برای خانواده و دوستان او بسیار عالی است و من بسیار خوشحالم که چنین جوان متواضع و همدلی به این موفقیت دست یافته است. خانواده او به عنوان مهاجر از ایتالیا به این گوشه از شرق بلژیک آمدند تا در معادن این منطقه سخت کار کنند. تمام خانواده مستحق این قدردانی هستند.»

او افزود: «لوکا برای استراحت و آرامش به خانه می آید. این مکان عالی برای او است که به خانه بیاید و ما – با اجازه او – یک مهمانی خوشامدگویی برگزار خواهیم کرد.

تانیا روتن، هماهنگ کننده توسعه و ورزش جوانان در منطقه Maasmechelen، گفت: “این یک پیروزی باشکوه بود. ما خیلی هیجان زده بودیم. ما تا دیروقت بیدار بودیم و تماشا می کردیم و نتیجه هر چه بود برای استقبال از او جشنی برگزار می کردیم. ما خیلی افتخار می کنیم؛ همه را در Maasmechelen گرد هم می آورد. تعداد افرادی که در صفحه فیس بوک ما پیام گذاشتند باورنکردنی بود.

قهرمان غیر متعارف

این برد رویای نوجوانی بود که سرانجام برای برسل محقق شد. او با نام مستعار گلوله بلژیکی به عنوان “قهرمان معمولی شما” توصیف شده است. استیو دیویس، قهرمان شش بار اسنوکر جهان، گفت: “لوکا نفس تازه ای برای ورزش است.”

قهرمان بعید اسنوکر با بازی مطمئن و رویکرد سواره بر بازی، طرفداران و همچنین مفسران را جذب کرد. برسل بلافاصله پس از پیروزی در فینال اعتراف کرد: «این یک هفته دیوانه کننده بود، بدون تمرین، فقط مهمانی. نباید قانونی باشد.»

جدای از اظهارات سبک دل، برای برسل برای رسیدن به اوج بازی خود، سرسختی و سخت کوشی لازم بوده است. او اعتراف کرد که به عنوان یک نوجوان 17 ساله با خود تعهد بلندپروازانه ای داده است که امیدوار است تا 19 سالگی قهرمان جهان شود. در پنج دوره قبلی در مسابقات جهانی، این حرفه ای در راند اول حذف شد.

داستان پیروزمندانه برسل برای الهام بخشیدن به جوانان و تشویق دیگران به بازی کردن است. روتن گفت که انتظار دارد تعداد جوانانی که به اسنوکر و سایر ورزش ها در بلژیک می روند افزایش یابد. برسل برای اولین بار در سن 9 سالگی نشانه اسنوکر را انتخاب کرد.

تا قبل از پیروزی او، شهر فلاندری Maasmechelen، شاید بیشتر به خاطر مرکز خریدش شناخته می شد، اگرچه سابقه ورزشی خوبی دارد. تعدادی از فوتبالیست ها را پرورش داده است: نیکو کلاسن، دیوی دی فاو، لوگان بیلی، مورات سلوی و لئاندرو تروسارد، و همچنین قهرمان جودو برنز المپیک 1992، هایدی راکلز.

تاریخ جشن بازگشت برسل به خانه هنوز اعلام نشده است، اما شهردار تروینگن گفت که تمام شهر آماده استقبال از قهرمان خود هستند.

علاوه بر به دست آوردن 557000 یورو، برسل از رتبه 10 به رتبه 2 در رده بندی جهانی اسنوکر خواهد رفت.

عکس: صفحه فیسبوک لوکا برسل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *