هواپیمای بمب افکن لنکستر WW2 بریتانیا در 4 می بر فراز بلژیک پرواز می کند

غرش متمایز موتورهای رولز رویس مرلین بر فراز بلژیک شنیده خواهد شد در 4 می وقتی افسانه ای بمب افکن جنگ جهانی دوم، Avro Lancaster، فلای پاست ویژه ای را انجام می دهد.

به گزارش بلگا، به مناسبت سالگرد پیروزی متفقین بر رژیم نازی، بمب افکن بریتانیایی قرار است بر فراز 10 شهر در فلاندر و یکی در برابانت-والون پرواز کند.

این هواپیمای چهار موتوره پیشرانه، صبح پنجشنبه پایگاه اصلی خود، RAF Coningsby در لینکلن‌شر را ترک خواهد کرد. قرار است بر فراز مجموعه ای از مکان هایی که از نظر تاریخی برای بمب افکن سنگین اهمیت دارند، پرواز کند.

آنها عبارتند از: Lierde (فلاندر شرقی) در 12.13; Rebecq (برابانت والون) در 12.18; هورلی (برابانت فلاندی) در 12.29; Hechtel-Eksel (Limburg) در 12.41; و Ekeren (آنتورپ) در 13.58.

لنکستر پس از آن به پرواز خود در بالای 12 مکان در هلند ادامه می دهد، قبل از اینکه سفر بازگشت خود را به خانه از طریق کانال انجام دهد.

PA474 ثبت شده، یکی از تنها دو هواپیما از این نوع است که هنوز در جهان قابل پرواز است. لنکستر معروف ترین و موفق ترین بمب افکن سنگین نیروی هوایی سلطنتی در طول جنگ جهانی دوم بود.

این هواپیما متعلق به واحد تاریخی RAF، پرواز یادبود نبرد بریتانیا (BBMF) است که برای ادای احترام به هواپیماهای نبرد بریتانیا تاسیس شد. این هواپیما نمایش های هوایی را انجام می دهد و به شکل معمولی Avro Lancaster، Supermarine Spitfire و Hawker Hurricane می پردازد.

این دومین بازدید BBMF Lancaster از بلژیک در دو سال گذشته و سومین بازدید آن از سال 2011 خواهد بود.

در کمون ربک یادبودی برای خدمه لنکستر به نام JA712 و کد QR-H اسکادران 550 RAF که در شب 27 تا 28 می 1944 سقوط کرد، در خود جای داده است. پنج نفر از هفت خدمه آن بودند. کشته شده.

در حالی که حرفه عملیات لنکستر پر از آمارهای چشمگیر است، یک ویژگی قابل توجه این بود که میانگین سنی خدمه هفت نفره تنها 22 سال بود. آنها ماموریت های بمباران طولانی، ناراحت کننده و خطرناک را تحمل کردند. فرماندهی بمب افکن RAF بیشترین تلفات را در جنگ جهانی دوم متحمل شد. به طور متوسط، لنکسترها بیست و یک ماموریت را قبل از گم شدن انجام دادند.

عکس: Avro Lancaster ©BBMF

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *