گواهینامه های انرژی برای خانه های تحت بررسی به دلیل غیر قابل اعتماد بودن

به گفته منتقدان، گواهی‌های انرژی صادر شده توسط دولت بروکسل که اغلب تعیین می‌کنند خانه‌ای با استانداردهای اجباری خاصی مطابقت دارد یا خیر، «غیرقابل اعتماد و ذهنی» خوانده می‌شوند.

بروز گزارش می دهد که در پارلمان بروکسل بحثی در مورد قابل اعتماد بودن چنین گواهی هایی برگزار شد که اطلاعاتی در مورد عملکرد انرژی ساختمان ها ارائه می دهد.

گواهینامه های EPB به طور طولانی در کمیته محیط زیست و انرژی مورد بحث قرار گرفت و سوالاتی در مورد نحوه محاسبه و اعطای گواهینامه های EPB در بروکسل مطرح شد.

مالکانی که مایل به ارائه یک ساختمان برای فروش یا اجاره در منطقه بروکسل هستند، باید گواهی EPB داشته باشند، که در حال حاضر تنها در هنگام فروش و اجاره خانه یا دفتر مورد نیاز است، اما در آینده اهمیت فزاینده ای پیدا خواهد کرد.

ماری ناگی، نماینده بروکسل (DéFI) در جریان مناظره ها به کمیته گفت: «از زمان تصویب طرح هوا، آب و هوا و انرژی (LKEP) و استراتژی Renolution، چنین گواهی به طور فزاینده ای مورد نیاز است.

در ماه اکتبر، پارلمان بروکسل تصمیم گرفت که دارایی‌های اجاره‌ای با عایق‌بندی ضعیف یا آن‌هایی که اصلاً گواهی انرژی ندارند، نمی‌توانند اجاره‌هایشان را برای یک سال نمایه‌سازی کنند، در حالی که یک برچسب مزیت EPB به این معنی است که صاحبخانه‌ها می‌توانند اجاره‌های خود را افزایش دهند.

ملکی با برچسب EPB نمونه نیز در بازار ارزش بیشتری دارد.

نگی با اشاره به تحقیقات RTBF که در آن پنج گواهی EPB انجام شده است، گفت: «بنابراین، ضروری است که این گواهی‌ها تا حد امکان قابل اعتماد و دقیق باشند، اما تاکنون، مغایرت‌ها و ناسازگاری‌ها دائماً توسط ساکنان، متخصصان و برنامه‌های تلویزیونی شناسایی شده است. به یک خانه فرستاده شدند و هر کدام نتایج متفاوتی داشتند.

گواهی EPB توسط محیط زیست بروکسل آموزش دیده و به رسمیت شناخته شده است. با در نظر گرفتن مساحت خانه، عایق و هرگونه پنل خورشیدی، از جمله عوامل دیگر، گواهینامه EPB را تهیه می کنند که شامل کلاس انرژی یک خانه در مقیاس A تا G است.

کریستوف دی بوکلیر (Les Engagés)، نماینده مجلس، گفت: “همان خانه ای که به پنج گواهی دهنده ارائه شد، پنج ارزش متفاوت دریافت کرد.” “همه موافقند: رویه صدور گواهینامه EPB در بروکسل باید اصلاح شود.”

Cieltje Van Achter (N-VA): “وزیر مارون (اکولو) دوست دارد جاه طلبی های بزرگ را به رخ بکشد: اهداف برای کاهش CO2 نمی توانند به اندازه کافی برای Ecolo بالا باشند، اما هر بار که من برای اثبات دقیق و کمی درخواست می کنم. این جاه طلبی ها، من هیچ پاسخی دریافت نمی کنم.

شورای محیط زیست بروکسل نیز در گزارش خود در مورد برنامه اقدام جدید آب و هوایی بروکسل این انتقاد را به اشتراک می گذارد.

ون آچر استدلال کرد که طرح جدید آب و هوا نیز فاقد هر نوع پایه عددی است.

ون آچر گفت: «اما قابل توجه ترین چیز این است که جاه طلبی همچنان سر به فلک کشیده است، در حالی که اقدامات پشت آن همه کمرنگ یا به تعویق افتاده است.

به عنوان مثال، به استراتژی نوسازی نگاه کنید، یکی از دو حوزه بزرگی که ما باید در بروکسل روی آن کار کنیم تا انتشار CO2 خود را کاهش دهیم. الزام داشتن گواهی نامه EPB برای خانه شما شش سال به تعویق افتاد، یعنی به سال 2031. به عبارت دیگر پس از هدف 2030.

“گواهی نامه EPB هنوز نیاز به اصلاح دارد، اما به نظر می رسد این وزیر برای این کار به سال ها مطالعه نیاز دارد. من واقعاً تعجب می کنم که وزیر مارون به جز فروش هوای گرم چه می کند.”

EPB بر اساس مقررات اروپایی است، اما در بلژیک یک صلاحیت منطقه ای است، به این معنی که بین گواهینامه های سه منطقه، به عنوان مثال از نظر کلاس های انرژی (A تا G) تفاوت هایی وجود دارد.

De Beuckelaere توضیح داد: «در بروکسل، یک خانه با مصرف سالانه 276 کیلووات ساعت بر متر مربع، در مقایسه با 426 و 401 در والونیا و فلاندر، انرژی مصرف می‌کند. بنابراین سه وزن و معیار وجود دارد و بروکسل سخت‌ترین منطقه است.»

بنابراین، چندین نماینده خواستار هماهنگی بین مناطق هستند، اما مارون می‌گوید که شانس رسیدن به آن کم است.

مارون گفت: «در تئوری، من می‌توانم از یک هماهنگی حمایت کنم، اما ما با استاندارد اروپایی محدود شده‌ایم. این امر مستلزم آن است که طبقات EPB با میانگین موجودی ساختمان متناسب باشد و این میانگین در بروکسل مانند فلاندر و والونیا نیست.

به گفته وزیر، الزامات EPB در بروکسل نیز لزوماً سخت‌گیرانه‌تر از فلاندر و والونیا نیست: «درست است که ما نسبت به سایر مناطق نیازمندی‌های بیشتری برای خانه‌های جدید داریم، اما در مورد ساختمان‌های موجود نیز انعطاف‌پذیرتر هستیم. ”

یکی دیگر از نگرانی های مطرح شده توسط چندین نماینده، تفاوت مصرف نظری و واقعی ساختمان ها است. طبق گفته De Beuckelaere، سطوح مصرف نظری (که EPB بر اساس آن است) گاهی اوقات دو برابر واقعی است که باعث ایجاد ناعادلانه می شود.

مارون این تفاوت ها را تایید کرد، اما اشاره کرد که گواهی EPB برای پیش بینی مصرف دقیق یک ملک نیست.

مارون گفت: «مصرف دقیق بستگی به نحوه استفاده از یک ملک دارد. خانواده‌های مختلف بسته به تعداد اعضای خانواده، لوازم خانگی، دمای اتاق مورد نظر و غیره، مقادیر متفاوتی مصرف می‌کنند.

“علاوه بر این، مصرف می تواند به طور قابل توجهی در طول عمر یک ملک تغییر کند و گنجاندن مصرف واقعی یک ساختمان در طرح EPB را عملا غیرممکن می کند.”

به گفته وزیر، یک روش محاسبه دقیق تر فقط منجر به افزایش هزینه گواهی می شود.

مارون گفت: «باید بین دقت روش، که تصویر روشنی از کارایی انرژی ساختمان ارائه می‌کند و هزینه آماده‌سازی آن، تعادل برقرار شود.

با این وجود، منطقه بروکسل بودجه 4 میلیون یورویی را برای بررسی امتیاز EPB اختصاص داده است.

مارون می‌گوید: «روش جدید روش محاسباتی بسیار دقیق‌تری را برای ساختمان‌های موجود ارائه می‌کند.

اولویت در اینجا ادغام روش‌های محاسبه سه منطقه است، اگرچه طبقات انرژی همچنان در سه منطقه متفاوت خواهد بود.

روش تئوری باید تا پایان امسال آماده شود و نرم افزار تا سال آینده آماده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *