مطالعه نشان می دهد اینترنت در بلژیک در میان کم هزینه ترین ها در اروپا است

بر اساس آخرین شاخص شرکت امنیت سایبری Surfshark، بلژیک از نظر کیفیت زندگی دیجیتالی در رتبه 21 جهان قرار دارد، اما یکی از بدترین عملکردها در اروپا برای مقرون به صرفه بودن اینترنت است.

شاخص کیفیت زندگی دیجیتال Surfshark برای سال 2022 باعث شد که بلژیک در رتبه بندی از رتبه 25 در سال 2021 به رتبه 21 در سال جاری صعود کند که چهار رتبه بهبود یافته است.

تجزیه و تحلیل آن 92 درصد از جمعیت جهان را پوشش می دهد و 117 کشور را بر اساس پنج ستون اساسی زندگی دیجیتال اندازه گیری می کند: قیمت و کیفیت اینترنت، زیرساخت های الکترونیکی، امنیت الکترونیکی و دولت الکترونیک.

وقتی صحبت از مقرون به صرفه بودن اینترنت به میان می‌آید، بلژیک رتبه 44 را در سراسر جهان دارد، اما در بین 38 کشور اروپایی رتبه 28 را دارد که آن را به یکی از بدترین کشورها در منطقه تبدیل می‌کند.

پهنای باند ثابت برای شهروندان بلژیکی حدود 2 ساعت و 24 دقیقه از زمان کاری آنها در هر ماه هزینه دارد، در حالی که این رقم برای شهروندان اسرائیلی، کشوری که بالاترین رتبه را دارد، تنها 19 دقیقه است.

Surfshark گزارش داد: «در سطح جهان، پهنای باند هر سال مقرون به صرفه‌تر می‌شود – در مواجهه با تورم، اینترنت پهن باند ثابت برای دومین سال متوالی در سرتاسر جهان ارزان‌تر شده است و شکاف دیجیتالی جهانی را حتی بیشتر می‌کند.»

با نگاهی به کشورهایی که در شاخص سال گذشته گنجانده شده‌اند، مردم باید شش دقیقه بیشتر کار کنند تا بتوانند اینترنت پهن باند را در سال 2022 بپردازند. در برخی کشورها مانند ساحل عاج و اوگاندا، مردم به طور متوسط ​​دو هفته کار می‌کنند تا ارزان‌ترین بسته اینترنت پهن باند ثابت را به دست آورند. “

کیفیت اینترنت بلژیک که با سرعت، ثبات و رشد اینترنت سنجیده می شود، 16 درصد بهتر از میانگین جهانی است. سرعت اینترنت همراه آن حدود 8.1 درصد و سرعت پهنای باند ثابت 19.2 درصد افزایش یافته است.

این هنوز با فرانسه همسایه رقابت نمی کند، زیرا اینترنت موبایل بلژیک نسبتاً 19 درصد کندتر است و پهنای باند 42 درصد کندتر است.

در این گزارش خلاصه می‌شود: «از بین همه ستون‌های شاخص، ضعیف‌ترین نقطه بلژیک دولت الکترونیک است که باید 40 درصد بهبود یابد تا با بهترین رتبه کشور (ایالات متحده) مطابقت داشته باشد.

به طور کلی، هفت کشور از 10 کشور دارای بالاترین امتیاز برای کیفیت زندگی دیجیتال در اروپا هستند، که در سه سال گذشته همینطور بوده است.

اسراییل امسال مقام اول را از دانمارک ربود که در رده دوم قرار گرفت و آلمان سوم شد. فرانسه و سوئد پنج کشور برتر از 117 کشور مورد تجزیه و تحلیل را تکمیل می کنند.

جمهوری دموکراتیک کنگو، یمن، اتیوپی، موزامبیک و کامرون در رتبه های آخر قرار دارند.

Gabriele Racaityte-Krasauske، رئیس روابط عمومی در Surfshark، گفت: «در حالی که کشورهایی با کیفیت زندگی دیجیتالی قوی تمایل به اقتصادهای پیشرفته دارند، مطالعه جهانی ما نشان داد که پول همیشه شادی دیجیتال را نمی‌خرد.

“به همین دلیل است که برای چهارمین سال متوالی، ما به تجزیه و تحلیل کیفیت زندگی دیجیتالی ادامه می دهیم تا ببینیم چگونه کشورهای مختلف با تامین نیازهای اولیه دیجیتال برای شهروندان خود ادامه می دهند. مهمتر از همه، تحقیقات ما به دنبال نشان دادن تصویر کامل از شکاف دیجیتال جهانی است که میلیون ها نفر از آن رنج می برند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *