معضل انرژی: ارزان ترین راه برای جوشاندن آب چیست؟

دیگ های آب انواع مختلفی دارند. کوئن واترز، روزنامه‌نگار علمی VRT می‌گوید دیگ‌های دارای عنصر گرمایشی که در تماس مستقیم با آب هستند، کارآمدترین دیگ‌ها هستند. اگر المنت گرمایشی در پشت قسمتی پنهان شود، اتلاف حرارت بیشتر خواهد بود.

بنابراین، هزینه جوشاندن یک لیتر آب چقدر است؟ الکس پولفلیت یک متخصص انرژی است که برای Zero Emission Solutions کار می کند. او می گوید یک دیگ آب 3 دقیقه و 10 ثانیه طول می کشد تا یک لیتر آب با یک دیگ 2000 وات به جوش بیاید. الکس می‌گوید بر اساس میانگین قیمت 0.50 یورو به ازای هر کیلووات ساعت که شما را 0.025 یورو عقب می‌اندازد و این ارزان‌ترین گزینه است.

کوئن می گوید گرم کردن یک لیتر آب در مایکروویو ایده خوبی نیست. این به این دلیل است که امواج مایکروویو فقط تا عمق 2 سانتی متری به غذاها یا مایعات نفوذ می کنند. بیش از هشت دقیقه طول می کشد تا یک لیتر آب را با توان 800 وات گرم کنید و 0.057 یورو – دو برابر قیمت دیگ آب – کاهش می یابد.

اگر به اجاق گاز نگاه کنید، گرم کردن آب روی حلقه گاز گران‌ترین است. انرژی زیادی از دست می رود زیرا گاز در کنار قابلمه شما می سوزد. حلقه گاز به این معنی است که شما آشپزخانه خود را نیز گرم می کنید. این قبلاً ارزان‌ترین گزینه بود، حتی روی رینگ‌های گاز ناکارآمد، اما با قیمت فعلی گاز، دیگر اینطور نیست.

اجاق گاز برقی نیز ایده آل نیست. بشقاب ابتدا باید گرم شود. فقط زمانی که قسمت بالایی آن داغ است می تواند از حرارت عبور کند.

اجاق گاز القایی بهترین اجاق گاز است. گلدان شما مستقیماً به لطف میدان الکترومغناطیسی گرم می شود. انرژی کمی از دست می رود. Koen می گوید: اگر می خواهید مقادیر زیادی آب را گرم کنید، یک اجاق گاز القایی حتی کارآمدتر از دیگ آب به نظر می رسد. اما پولفلیت خاطرنشان می کند که دیگ آب هنوز ارزان تر است: «استفاده از القایی برای گرم کردن یک لیتر آب چهار برابر دیگ آب هزینه دارد. شما دوبرابر برق مصرف می کنید و دو برابر بیشتر طول می کشد و 0.10 یورو برای شما هزینه دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *