موسسات آناتومی با کمبود اجساد اهدایی برای تحقیقات پزشکی مواجه هستند

RTBF گزارش می دهد که اثرات مداوم همه گیری ویروس کرونا بر آموزش دانشجویان پزشکی در بلژیک تأثیر می گذارد زیرا محدودیت های بهداشتی منجر به کاهش اجساد اهدایی برای اهداف تحقیقاتی شده است.

در دنیای پزشکی، یادگیری به وضوح نیاز به دانش پیشرفته آناتومی دارد. در دانشگاه ها این مهارت در کارگاه های تشریح اجساد اهداکنندگان به دست می آید. این اهدای بدن برای آموزش کادر پزشکی و پیشرفت مراقبت های پزشکی ضروری است، اما در یکی دیگر از پیامدهای بحران بهداشتی مداوم، بیمارستان های دانشگاهی اکنون شاهد کمبود اهداکنندگان هستند.

در مؤسسه آناتومی دانشگاه لیژ، دانشجویان به 60 تا 80 جسد در سال در اتاق‌های تشریح دسترسی دارند. به طور متوسط، این اجساد بین شش ماه تا دو سال قبل از بازگرداندن به خانواده اهداکننده در مؤسسه باقی می‌مانند.

دکتر پیر بونه، متخصص اورولوژی و پروفسور آناتومی در ULiège توضیح می دهد: “داشتن تجربه عملی از بدن برای درک واقعیت چیزها ضروری است.” برای دانشجویان نیز اغلب اولین تماس با مرگ و «اولین باری است که با رازداری پزشکی مواجه می‌شوند؛ به اخلاق و عیب‌شناسی عمل پزشکی، که به آنها می‌آموزد حداکثر احترام را برای بیماران و در اینجا، همچنین برای اهداکنندگان داشته باشند. “

اما بحران کووید-19 بر این کار تأثیر گذاشته است و مؤسسه آناتومی تا همین اواخر مجبور بود کمک های مالی را به دلایل بهداشتی متوقف کند. امروزه در حالی که فعالیت ها از سر گرفته شده اند، ذخایر کم است و همین امر آموزش دانشجویان و همچنین تحقیق و آموزش پزشکان در بیمارستان را پیچیده می کند. و یافتن اهداکنندگان آسان نیست.

دکتر Valérie Defaweux، دانشیار بافت شناسی و آناتومی در ULiège می گوید: “ما اینجا نیستیم تا مردم را متقاعد کنیم، بلکه برای حمایت از آنها آمده ایم.” “ما باید زمانی که فرد برای اهدای جسد خود می آید حمایت کنیم، زمانی که جسد در کنار ما است باید در کنار خانواده باشیم. و مهمتر از همه، زمانی که جسد در پایان به آنها برمی گردد برای حمایت از خانواده حضور داشته باشیم. کار تشریحی.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *