هشت نفر به ظن برنامه ریزی برای حمله تروریستی دستگیر شدند

به گفته دفتر دادستانی فدرال، هشت مظنون به ظن طراحی یک حمله تروریستی با مشارکت “اسلام افراطی” دستگیر شده اند.

بروز گزارش می دهد که این دستگیری ها در دو عملیات جستجو در بروکسل و آنتورپ انجام شد.

سه جستجو در بروکسل منجر به دستگیری مردانی از مولن‌بیک-سنت-ژان، شاربیک و زاونتم شد، در حالی که آن‌ها در آنتورپ در محله‌های Merksem، Borgerhout و Deurne انجام شدند. دیگری در Eupen، پایتخت جامعه آلمانی زبان بلژیک ساخته شد.

از هشت نفر دستگیر شده، حداقل دو نفر مظنون به تدارک یک حمله تروریستی در بلژیک هستند. هنوز هدف دقیق این حمله مشخص نشده بود.

سخنگوی دفتر دادستانی فدرال گفت که انگیزه ها با انگیزه تروریست هایی که در سال 2016 حملات انجام دادند، مطابقت دارد.

بازرسان در این مرحله گمان می کنند که دو حمله برنامه ریزی شده بود.

دادستان در بیانیه ای گفت: “بین این دو پرونده ارتباط وجود دارد، اما تحقیقات بیشتر باید نشان دهد که این دو تا چه حد در هم تنیده شده اند.”

ما باید این مورد را در چارچوب رادیکالیسم مذهبی اسلامی قرار دهیم و مربوط به جوانانی است که خیلی سریع رادیکال شده اند.

این پدیده ای است که ما بیش از پیش در جامعه خود متوجه آن می شویم – اینکه رادیکالیسم، افراط گرایی روز به روز بیشتر می شود و گاهی افرادی هستند که آنقدر رانده می شوند که می خواهند دست به یک حمله تروریستی بزنند.

مقامات هنوز مایل به اظهار نظر در مورد اهداف احتمالی برای حمله نبودند، اما گفتند که هدف هنوز مشخص نشده است.

در بیانیه آمده است: «همه هشت مظنون در حال حاضر توسط پلیس فدرال در حال مصاحبه هستند و قاضی تحقیق بعداً تصمیم خواهد گرفت که با آنها چه کند.

به گزارش RTBF، پرونده‌های بروکسل و آنتورپ در ابتدا مجزا بودند، اما تحقیقات بعداً نشان داد که بین دو مظنون وجود دارد و افراد بالقوه خطرناکی در اطراف آنها جمع شده‌اند.

سرویس های اطلاعاتی بلژیک در حال همکاری نزدیک با مقامات در مورد این پرونده هستند.

VRT گزارش می دهد که مرد جوان اهل یوپن قبلاً به قانون شناخته شده بود. او دو سال پیش در سنین خردسالی دستگیر شد زیرا مقامات او را به برنامه ریزی برای حمله به پلیس مظنون بودند.

او در یک پیام ویدئویی نیز با دولت اسلامی بیعت کرده بود و در یک موسسه جوانان قرار گرفت.

اریک اسنوک، مدیرکل پلیس قضایی فدرال، به RTBF گفت که “حملات تروریستی هنوز به طور منظم یا حداقل گاهی اوقات توسط سرویس های ما یا سرویس های اطلاعاتی در بلژیک جلوگیری می شود.”

در ماه فوریه، مردی به ظن قصد انجام حمله در جریان انتخابات دوشیزه بلژیک دستگیر شد و در همان ماه، یک نوجوان اهل لوون به ظن طراحی یک اقدام تروریستی دستگیر شد.

اسنوک گفت: «ما به کار روی یک سری اطلاعات ادامه می دهیم.

تهدید تروریستی با تعداد حملات انجام شده سنجیده نمی شود. برعکس. ما باید هوشیار باشیم و این کاری است که می‌خواهیم انجام دهیم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *