واکسن جدید تقویت کننده کرونا پاییزی از 12 سپتامبر

افرادی که بیشترین خطر ابتلا به بیماری جدی را دارند در جلوی صف خواهند بود. مقامات بهداشتی توصیه می کنند که افراد در معرض خطر این تقویت کننده را دریافت کنند.

این گروه شامل تمام افراد بالای 65 سال است. تقویت کننده جدید همچنین برای تمام افراد بالای 80 سال که در ابتدای تابستان یک بوستر دوم دریافت کردند نیز توصیه می شود. یک فاصله سه ماهه بین این چهارمین واکسیناسیون و تقویت کننده پاییزی جدید لازم است.

افرادی که ایمنی و کارکنان مراقبتی کمتری دارند نیز باید تقویت کننده جدید را دریافت کنند.

در مرحله بعدی، تمام افرادی که در فلاندر بین سنین 18 تا 65 سال زندگی می کنند نیز دعوت خواهند شد که از مسن ترین ها و رده های سنی پایین تر شروع می شود. افرادی که در این گروه قرار می‌گیرند می‌توانند به‌صورتی که ترجیح می‌دهند از تقویت‌کننده پاییز استفاده کنند یا نه، اگرچه این تقویت‌کننده همچنان برای افرادی که هم خانه‌های آسیب‌پذیر، زنان باردار، افراد بالای 50 سال چاق هستند یا سیگار می‌کشند یا مشروبات الکلی زیاد و همچنین افراد دارای سلامت مزمن توصیه می‌شود. مسائلی مانند مشکلات قلبی عروقی، بیماری ریوی یا دیابت.

اولین واکسن ها در 12 سپتامبر در مراکز واکسن تزریق خواهند شد. همه گروه‌های در معرض خطر باید تا پایان سپتامبر و سایر گروه‌ها تا اول نوامبر واکسینه شوند.

مردم به همان روشی که دعوت‌های قبلی را از طریق صندوق پستی MyeBox دولت، نمایه شهروندی شما Mijn Burgerprofiel یا از طریق ایمیل دریافت کرده‌اند، دعوت‌نامه دریافت می‌کنند. دعوتنامه مرکز واکسیناسیون شما را مشخص می کند و نشان می دهد که واکسن برای چه کسانی توصیه می شود.

جوریس مونن از آژانس مراقبت فلمیش می‌گوید: «بیشتر دعوت‌نامه‌ها تاریخ و ساعت واکسیناسیون شما را نیز برای افرادی که واکسن برای آنها توصیه نمی‌شود، ذکر می‌کنند.
در صورت تمایل می توانید این تاریخ را نیز تغییر دهید. برخی از مراکز واکسیناسیون نیز واکسن های راهپیمایی ارائه می دهند.

واکسن‌های mRNA فایزر و مدرنا در حال تزریق هستند. اکثر مردم فایزر دریافت خواهند کرد. واکسن پاییزی برای در نظر گرفتن نوع کرونای Omicron اصلاح شده است. واکسن‌های اصلاح‌شده شامل کد ژنتیکی واریانت اصلی و همچنین اولین نوع اومیکرون هستند. پیر ون دام، متخصص واکسیناسیون، می‌گوید تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده است که واکسن‌های جدید علیه انواع جدید BA.4 و BA.5 omicron نیز کار می‌کنند: «هدف افزایش ایمنی برای مقابله با انواع احتمالی آینده در پاییز یا سال آینده است».

در بروکسل و والونیا فقط افراد 50 ساله یا بیشتر برای تقویت کننده پاییز دعوت خواهند شد. افراد بالای 65 سال، افراد دارای ایمنی و کارکنان مراقبتی در ابتدا دعوت خود را دریافت می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *