واکسن های قدیمی موثر علیه آبله میمون

واکسن خاصی که برای چند سال توسط شرکت باواریا نوردیک ساخته شده است فقط توسط مقامات فدرال قابل سفارش است. آبله میمون معمولاً منجر به علائم آنفولانزا و ضایعات پوستی می شود. اوایل این ماه در بریتانیا، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، سوئد، کانادا و ایالات متحده، بیشتر در میان مردان همجنس‌گرا ظاهر شد.

به گفته دکتر سوئنتجنز، صحبت از یک “ویروس مقاربتی” در میان گروه‌هایی از مردم هنوز زود است. این عفونت اغلب در آفریقا گزارش شده است، اما اکنون به اروپا و به ویژه بلژیک گسترش یافته است، جایی که سه مورد تایید شده است.

آبله “ساده” در دهه 1970 به دنبال یک کمپین واکسیناسیون جهانی ریشه کن شد. متخصص ITM می‌گوید: «افرادی که واکسینه شده‌اند در برابر میمون‌ها نیز محافظت می‌شوند، که نسبت به سایرین کم‌خطرتر است.»

شرکت باواریا نوردیک واکسن خاصی دارد. دکتر Soentjens می‌گوید: «این می‌تواند در پرسنل پرستاری یا در افرادی که تماس پرخطری داشته‌اند استفاده شود».

IMT همچنین مجوز تجزیه و تحلیل تست‌های PCR را دریافت کرده است که برای آن نمونه‌هایی از پوست گرفته می‌شود. این به موسسه اجازه می دهد تا موارد مثبت را به سرعت شناسایی و جدا کند. تا به حال، نمونه ها باید برای تجزیه و تحلیل به هلند ارسال می شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *