وقت‌شناسی راه‌آهن بلژیک در سال گذشته به زیر 90 درصد رسید

آمارهای جدید نشان می دهد که وقت شناسی قطارها در بلژیک سال گذشته بدتر شد و برای اولین بار از نوامبر 2018 به زیر مرز 90 درصد رسید.

برای اینکه یک قطار “به موقع” در نظر گرفته شود، باید بیش از شش دقیقه دیرتر از برنامه به مقصد برسد.

بر اساس داده‌های مدیر زیرساخت‌های ریلی Infrabel، سال گذشته، 89.2 درصد از خدمات قطار برنامه‌ریزی‌شده در بلژیک به این هدف دست یافتند – که به این معنی است که از هر 10 قطار یک قطار با تاخیر انجام می‌شود.

فوریه و دسامبر شاهد بدترین تاخیرها بود. در ماه فوریه، شبکه ریلی بلژیک به ویژه تحت تأثیر طوفان یونیس قرار گرفت و 4.5 درصد از تمام قطارها لغو شدند.

در یک روز، 18 فوریه، SNCB تاخیرهای انباشته در خدمات قطار را بیش از 400 ساعت گزارش کرد.

با توجه به ارقام Infrabel، از هر پنج تاخیر در خدمات ریلی، یک مورد را می توان به گردن خود انداخت – به عنوان مثال، انجام بیش از حد کارهای مهندسی، مسیر یا مشکلات سیگنالینگ. از هر سه تأخیر، یکی تقصیر SNCB است – مانند کمبود یا خرابی کارکنان – و 40 درصد دیگر تأخیرها به دلیل اشخاص ثالث است، مانند متجاوزان، وسایل نقلیه مسدود کننده گذرگاه‌های همسطح یا سرقت کابل.

در طول سال 2022، بیش از 38000 سرویس ریلی لغو شد – رقمی که با رکورد قبلی ثبت شده در سال 2016 مطابقت دارد. کمبود کارکنان و غیبت در SNCB یکی از عوامل اصلی کمک کننده بود.

Infrabel هشدار داده است که تأخیرها ممکن است بدتر شود، زیرا شبکه ریلی بلژیک به دلیل دوره های مختلف کاهش هزینه، از انقباض پنج ساله تعمیر و نگهداری رنج می برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *