پیک های Uber Eats برای شرایط کاری بهتر و دستمزد منصفانه اعتراض می کنند

رانندگان باربری Uber Eats روز سه شنبه در اعتراض به شرایط بد کاری و دستمزدهای پایین دست به اعتراض زدند.

این اقدام به ابتکار House of Delivery Workers انجام می شود، مکانی که در آن پیک های غذا از پلتفرم هایی مانند Uber Eats و Deliveroo در بروکسل می توانند گرد هم آیند.

پیک‌های چنین پلت‌فرم‌هایی به عنوان پیمانکاران مستقل در نظر گرفته می‌شوند، به این معنی که آنها از حقوق اجتماعی و کاری مشابه کارکنان سنتی برخوردار نیستند.

معمولاً برای اینکه یک پیمانکار مستقل در نظر گرفته شود، یک فرد باید ساعت و دستمزد خود را تعیین کند و به طور کلی شرایط استخدام خود را کنترل کند.

اما معترضان می‌گویند که کارگران پلتفرم‌های گیگ مانند Uber Eats، Uber و Lyft مشمول شرایط برنامه شخص ثالثی هستند که استفاده می‌کنند و هیچ کنترلی بر دستمزد خود ندارند، که اغلب کمتر از حداقل قانونی است.

پیک های Uber Eats که روز سه شنبه اعتراض کردند، خواستار شرایط کاری بهتر، دستمزد منصفانه و بیمه کار هستند.

درخواست سوم این است که پلتفرم قطع خودسرانه رانندگان و رانندگان تحویل کالا (در مورد برنامه‌های اشتراک‌گذاری سواری مانند Uber یا Lyft) را از پلتفرم متوقف کند، و آنها را نتوانند بدون مراجعه فوری کار کنند.

در نهایت، پیک ها نیز شفافیت بیشتری از اوبر می خواهند. به گفته آنها، توافقات زیادی بین اتحادیه ها و اوبر انجام شده است که کارگران را درگیر نمی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *