ژیل واندن بوره: مارین لوپن نمایانگر دیدگاهی از نفرت و تفرقه در جامعه است.

Gilles Vanden Burre، رهبر گروه Ecolo در اتاق، صبح امروز در استودیو DH Radio بود. او به جنگ آغاز شده توسط پوتین در خاک اوکراین و آشنایی رئیس کرملین با احزاب بلژیکی و اروپایی بازگشت.

روزانه صدها جسد در اوکراین کشف می شود. اروپایی ها قتل عام را در رسانه های خود می بینند. آیا رهبران اتحادیه این کشتار را به عنوان “نسل کشی” توصیف خواهند کرد؟ نماینده بلژیکی تایید کرد: “آنچه در اوکراین اتفاق می افتد بسیار جدی است”. “ما تصاویر دراماتیک دریافت می کنیم، جنایات جنگی به وضوح وجود دارد و تحقیقات در حال انجام است. ما باید روندی را آغاز کنیم که وجود دارد تا تصمیم بگیریم که آیا کلمه “نسل کشی” را به کار ببریم یا خیر. نسل کشی جدی ترین واژه است. ما دریغ نخواهیم کرد. برای انجام این کار، اما ابتدا باید شواهد را جمع آوری کنیم.”

امانوئل مکرون و اولاف شولتز معتقدند که نباید کلمات را خیلی سریع تشدید کرد. ژیل واندن بوره که خواستار تسریع در سرعت تحریم‌ها می‌شود، می‌گوید: «البته باید محتاط باشید و ببینید تا کجا باید پیش بروید، اما برای ارزیابی صحیح این اعمال به کار دقیق روی زمین نیاز دارید». این بوم شناس گفت: ما وحشت را می بینیم و با تحریم ها است که می توانیم به روسیه آسیب بزنیم.

چه مجازات هایی؟ تحریم نفتی؟ “در اسرع وقت. تا زمستان آینده، نخست وزیر می خواهد واردات انرژی از روسیه (گاز، نفت، اورانیوم و سایر انرژی ها) را حداقل تا دو سوم به تدریج حذف کند. ما از او حمایت می کنیم و اگر بتوانیم بهتر عمل کنیم. بهتر خواهد شد.”

با این حال، ولادیمیر پوتین هنوز مهمانی هایی دارد که در بلژیک به آنها نزدیک است. ژیل واندن بوره به یاد می آورد: «ما می دانیم که روس ها از احزاب پوپولیست راست افراطی حمایت می کنند. “ما می دانیم که روسیه از Belang در بلژیک حمایت می کند، یک حزب راست افراطی نژادپرست. آیا می توانیم چنین حزبی را ممنوع کنیم؟ فکر نمی کنم لازم باشد، اما باید آن را تا حد امکان با صدای بلند محکوم کنیم.”

انتخابات فرانسه

رهبر گروه خاطرنشان می کند: «آب و هوا غایب بزرگ این مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه است». ما در کمتر از 5 درصد زمان بحث هستیم. بنابراین بدیهی است که موضوعات دیگری مانند قدرت خرید یا جنگ در اوکراین وجود دارد، اما آب و هوا غایب بزرگ بود. ژان لوک ملانشون»، سیاستمدار بلژیکی را می شناسد. آیا او نگران تعهدات اروپایی، برای توافق پاریس با پوستر دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است؟ “فوریت وجود دارد. ما باید در مدت زمان کوتاه‌تری حتی قوی‌تر عمل کنیم. من آشکارا متاسفم که برنامه‌های دو نامزدی که می‌توانند رئیس‌جمهور یا رئیس‌جمهور شوند نیز در سطح زیست‌محیطی ناکافی است. من صمیمانه امیدوارم که این مارین لو نباشد. قلم انتخاب نمی شود زیرا او دیدگاهی از نفرت و تفرقه در جامعه را نشان می دهد. اما از منظر زیست محیطی، برنامه مکرون نیز مانند کارنامه پنج ساله او ناکافی است.

از نظر او، “انتخابات ریاست جمهوری فرانسه لحظه بسیار ویژه ای از دموکراسی است. به شدت بر سر مردم دو قطبی شده است. ما حتی در مورد احزاب سیاسی صحبت نمی کنیم. و این اکثریت است، بنابراین اکثر فرانسوی ها نامزد خود را در انتخابات پیدا نمی کنند. دور دوم.” مهمان نتیجه می گیرد: «من نظام تناسبی خود را ترجیح می دهم».

نمایش را به طور کامل زنده کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *