کمیسر کل نیروی انتظامی در حال به صدا درآوردن زنگ خطر است: یا پول بیشتری برای پلیس است یا تکلیف را حذف می کنیم.

او تهدید می کند: «یا پول بیشتری وجود دارد یا وظایف را حذف می کنیم. او یک “طرح مارشال” برای پلیس فدرال می خواهد.” کمیسر کل در تابستان گذشته همچنان به وعده های دولت یعنی 310 میلیون یورو اضافی برای پلیس فدرال تا پایان دوره اجرایی خوشبین بود. اما اکنون او صدا می کند. او در From Standard می گوید: «واقعیت این است که بخش بزرگی از وسایل اضافی که دریافت می کنیم برای پرداخت هزینه عملیات ما ضروری است».

او اظهار تاسف می کند، با صرفه جویی ها، سرمایه گذاری در سخت افزار و زیرساخت – که قبلاً منسوخ شده است – احتمالاً متوقف خواهد شد. نتیجه این است که پلیس فدرال به نقطه اول بازگشته است.»

علاوه بر این، این کاهش‌ها در زمانی صورت می‌گیرد که پلیس فدرال باید با انبوهی از اطلاعات از عملیات Sky ECC مقابله کند، بدون در نظر گرفتن هزینه‌های محاکمه حملات تروریستی که در اکتبر آغاز می‌شود.

اگر پول تمام شود، آقای De Mesmaeker قصد دارد ارزیابی کند که پلیس هنوز چه وظایفی را می تواند انجام دهد و کدامیک را می توان رها کرد. به عنوان نمونه، او به استقرار سپاه مداخله اشاره می کند که با پلیس محلی در حال گشت زنی است. همچنین از کاهش تعداد مناطق پلیس محلی از 185 به حدود 50 حمایت می کند.

در بلگا، جوری، در واکنشی ابراز تاسف کرد: “ما متأسفیم که دولت فدرال چنین کاهش قابل توجهی در بودجه عملیاتی پلیس ایجاد می کند. این نه تنها ایمنی عمومی را به خطر می اندازد، بلکه این کاهش ها نیز تأثیر قابل توجهی بر پرسنل خواهد داشت.” Dehaes از ACV-CSC. همکاران ما حتی تجهیزات کمتری خواهند داشت و همکارانی که می روند جایگزین نمی شوند.

رئیس اتحادیه ملی پلیس و کارکنان امنیتی (SNPS)، کارلو مدو، نیز انتقادات کمیساریای عمومی را به اشتراک می گذارد. آقای مدو می پرسد: “زمان آن رسیده است که انتخاب های روشنی انجام شود. ما واقعاً چه نوع پلیسی می خواهیم؟” به گفته وی، باید یک “سیاست مالی جدی” اعمال شود. این اتحادیه کارگری می‌گوید: «پلیس فدرال تنها در صورتی می‌تواند نقش خود را ایفا کند که ابزار لازم برای انجام این کار به او داده شود.

به گفته آنلیس ورلیندن، وزیر کشور (CD&V)، دولت چاره ای جز کاهش بودجه در بخش دولتی به دلیل افزایش هزینه های بحران ندارد. با وجود این، وزیر تاکید کرد که دولت برای دوره 2021-2026 312 میلیون یورو خالص تزریق خواهد کرد. آنلی ورلیندن گفت: “در آخرین بررسی بودجه، درست قبل از تعطیلات عید پاک، دولت همچنین تصمیم گرفت بودجه ای را برای اجرای یک توافقنامه بخشی در سال 2023 فراهم کند. این تزریق بودجه دیگری برای پرسنل پلیس فدرال است.” ما در تلاش هستیم تا آینده پلیس و تجهیزاتی را که در اختیار دارد، پس از واگذاری‌های سال‌های اخیر تضمین کنیم.»

وزیر اشاره کرد که به سخنان آقای دی مسمکر گوش می دهد. خانم ورلیندن که همچنین طرفدار بحث جدیدی است، گفت: «در آینده، مناطق بزرگتر پلیس می‌تواند کار مؤثرتر و شرایط کاری بهتر را برای افسران پلیس ما فراهم کند، اما آنها باید ارزش‌های پلیس جامعه را نیز حفظ کنند.» در مورد وظایف اساسی پلیس پس از 20 سال، مدل فعلی پلیس یکپارچه باید بازنگری شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *