یخبندان باعث تصادفات جاده ای متعددی می شود که یکی مرگبار است

موسسه سلطنتی هواشناسی بلژیک عصر یکشنبه کد نارنجی را برای اکثر نقاط کشور صادر کرد، زیرا هوای یخبندان و بارندگی شرایط لغزنده را در جاده ها ایجاد کرده است.

یک منطقه بارانی که به آرامی از غرب به شرق در سراسر کشور در حال حرکت است، باعث تعطیلی چندین خط اتوبوس و حوادث رانندگی متعدد شده است. در نتیجه یک نفر جان باخت.

دفتر دادستانی عمومی تایید کرد که این راننده عصر یکشنبه در برخورد دو خودرو در E40 در آلتر، فلاندر شرقی کشته شد. بررسی شرایط حادثه همچنان ادامه دارد.

مقامات از مردم خواستند در داخل خانه بمانند و از رانندگی خودداری کنند مگر اینکه کاملاً اجتناب ناپذیر باشد.

این هفته تقریباً همان آب و هوا را به ارمغان خواهد آورد: کم ترین رقم تک رقمی و بارندگی هر روز هفته به جز چهارشنبه (20٪ احتمال بارندگی) و احتمالاً روز کریسمس (احتمال 20٪).

در حال حاضر این آخر هفته خدمات اورژانسی غرق در تماس‌ها بودند و آمبولانس‌های کافی برای پاسخگویی به نیازها وجود نداشت که باعث شد صلیب سرخ برخی از خود را به عنوان پشتیبانی بفرستد.

فرماندار کارل دکالووه در غرب فلاندر خاطرنشان کرد: «دستیابی به برخی نقاط برای خدمات امدادی نیز دشوار بود زیرا جاده‌ها بسیار لغزنده بودند.

باران در طول شب گسترده شد، به این معنی که شرایط لغزنده در صبح روز دوشنبه، به ویژه در بخش‌هایی از فلاندر، هاینو، والون برابانت و استان نامور ادامه دارد.

اپراتورهای حمل‌ونقل عمومی در سراسر کشور طرح‌های آب و هوایی شدید را فعال کرده‌اند که انتظار دارند در صورت بهبود وضعیت ترافیکی و آب‌وهوایی، در طول روز آن‌ها را لغو کنند. به مسافران توصیه می شود قبل از سفر شرایط را بررسی کنند.

پیاده‌روها در عصر یکشنبه با «پیست‌های یخی» مقایسه شد و از عابران پیاده خواسته شد تا احتیاط کنند. در جاده های اصلی نیز شرایط بد بود، از جمله E42 Tournai-Mons، A16 Mouscron-Tournai و A8 Tournai-Brussels.

کمی قبل از ساعت 20:00 یکشنبه، در E42 Tournai-Mons، پنج خودرو در Wasmes-Audemez-Briffoeil (Péruwelz) درگیر شدند.

در جهت دیگر، در زیر پل TGV در Maubray-Vezon (Antoing-Tournai)، حادثه دیگری رخ داد.

در مسیر بزرگ در Gaurain (Tournai)، یک کامیون وانت با یک خودرو در چهارراه نزدیک کارخانه سیمان CCB برخورد کرد. در بزرگراه A8 Tournai-بروکسل، در نزدیکی Quartes، چندین راننده کنترل وسایل نقلیه خود را از دست دادند و برخی از این خودروها با هم برخورد کردند.

در ورودی Lessines، یک راننده کنترل وسیله نقلیه خود را از دست داد و به یک دوربرگردان ختم شد. در میدان دهکده دو-آکرن (لسینز)، یک خودرو با جلوی خانه ای تصادف کرد.

مقامات محلی در طول بارندگی جاده ها را نمک پاشی کرده اند و انتظار دارند که وضعیت جاده ها بهبود یابد.

صبح امروز در بیشتر نقاط کشور ابری همراه با بارش باران خواهد بود. بامداد دوشنبه RMI گفت: سپس از سمت جنوب با اندکی پاکسازی به ویژه در جنوب شرق کشور خشک‌تر می‌شود.

پیش بینی می شود دمای هوا در بیشتر نقاط کشور حدود 10 درجه سانتیگراد باشد، اما ممکن است در آردن به زیر صفر برسد.

واحد اقدام جاده ای به همه کاربران جاده توصیه می کند در چنین شرایط جوی، به ویژه در جاده های کوچکتر و مکان های حساس به دما مانند پل ها که قبل از سایر جاده ها یخ می بندند، هوشیار باشند.

توصیه آن به رانندگان این است که سرعت خود را تطبیق دهند، از مانورهای ناگهانی خودداری کنند، فاصله ایمن با وسیله نقلیه جلویی را رعایت کنند، تجهیزات لازم را در خودروی خود داشته باشند (یخ پاک کن، جعبه کمک های اولیه و غیره)، وضعیت وسیله نقلیه خود را بررسی کنند و از خودرو خودداری کنند. از کامیون های نمک پاش سبقت بگیرید.

در همین حال، بلژیک هشدار خود را در مورد غلظت بالای ذرات ریز در هوا لغو کرد، زیرا سطح آلودگی در روز یکشنبه به زیر آستانه 35 میکروگرم بر متر مکعب رسید. این هشدار از 15 دسامبر برقرار بود.

در روزهای آینده فراتر از حد مجاز پیش بینی نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *